Υποστήριξη για τα μαχητικά Mirage, αεροσκάφη C-27J, βλήματα MICA, Scalp, AM-39 Exocet; Εδώ γελάμε!

Τα όρια της σχιζοφρένειας αγγίζουν όσα συμβαίνουν στον τομέα των προμηθειών των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Τη στιγμή που όλοι οι αρμόδιοι για την άμυνα της χώρας αξιωματούχοι του ελληνικού κράτους πολιτικοί και στρατιωτικοί, προειδοποιούν τον ελληνικό λαό για επικείμενη κρίση με την Τουρκία, οι ακυρώσεις και οι καθυστερήσεις των συμβάσεων υποστήριξης των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων κινδυνεύουν να λάβουν την μορφή επιδημίας.

Πιο συγκεκριμένα τον Δεκέμβριο του 2019 εγκρίθηκαν από την ΓΔΑΕΕ τα τρία σχέδια Συμφωνιών – Πλαίσιο της Εν Συνεχεία Υποστήριξης (FOS) των μαχητικών αεροσκαφών Mirage 2000EGM/BGM και Mirage 2000-5 MkII.

Τα σχέδια έτυχαν επεξεργασίας από στελέχη της ΓΔΑΕΕ και των εμπλεκόμενων γαλλικών εταιρειών, ώστε να προληφθεί οποιοδήποτε ζήτημα παρουσιαστεί κατά την υλοποίηση της σύμβασης. Ως εδώ όλα καλά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του DP, αν και όλα έγιναν σύμφωνα με το γράμμα το νόμου, και υπήρξε μέριμνα για κάθε ζήτημα μέχρι και σήμερα δεν έχει ξεκινήσει η υλοποίηση των εκτελεστικών συμβάσεων για την αγορά των ανταλλακτικών των αεροσκαφών, διότι πολύ απλά αυτές “ξεκουράζονται” στο Ελεγκτικό Συνέδριο όπου βρίσκονται για έλεγχο.

Η διαδικασία στο Ελεγκτικό Συνέδριο εκτιμάται ότι θα διαρκέσει συνολικά έναν μήνα εάν δεν προκύψουν φυσικά νέα προβλήματα. Ακολούθως, οι εκτελεστικές συμβάσεις θα επιστρέψουν στην ΓΔΑΕΕ όπου θα πρέπει να περιμένουμε τον ερχομό του Σεπτεμβρίου τουλάχιστον, διότι τον Αύγουστο τα γαλλικά εργοστάσια είναι κλειστά λόγω διακοπών.

Μόλις υποδεχτούμε τον Σεπτέμβριο, θα πρέπει οι Γάλλοι κατασκευαστές DASSAULT AVIATION, THALES DMS FRANCE και SAFRAN AIRCRAFT ENGINES να καταθέσουν στην ΓΔΑΕΕ τις εγγυητικές τους επιστολές, το ελληνικό Δημόσιο να καταθέσει την προκαταβολή και να ενεργοποιηθούν οι συμβάσεις, ώστε η παραγωγή και η επισκευή των ανταλλακτικών να ξεκινήσει περίπου κατά τον Οκτώβριο.

Σύμφωνα λοιπόν με τις πλέον αισιόδοξες εκτιμήσεις, τα πρώτα ανταλλακτικά θα αρχίσουν να έρχονται στην Ελλάδα περίπου… τις Απόκριες του 2021, ή την 200η επέτειο από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης.

Την ίδια στιγμή, ο διαγωνισμός για την Εν Συνεχεία Υποστήριξη – Follow on Support (FOS) των μεταγωγικών αεροσκαφών C-27J ακυρώθηκε, αποκλείοντας από την διαδικασία τον μοναδικό κατασκευαστή του αεροσκάφους, (ζήτω η τρέλα) με αποτέλεσμα να πρέπει να ξεκινήσει η διαδικασία από την αρχή, κάποια στιγμή στο μέλλον. Στο γιατί θα αναφερθούμε σύντομα…

Τέλος, σε φάση προετοιμασίας (χαλαρά, άλλωστε δεν βιαζόμαστε) βρίσκονται τα προγράμματα για την Εν Συνεχεία Υποστήριξη – Follow on Support (FOS) των γαλλικών πυραύλων αέρος-αέρος MICA IR/EM και των υποστρατηγικών βλημάτων Scalp EG, ενώ για τους αντιπλοϊκούς πυραύλους AM-39 Exocet δεν υπάρχουν πληροφορίες.

Με αυτά τα δεδομένα, δυο είναι τα πιθανά ενδεχόμενα για την εγκληματική ολιγωρία που διαπιστώνεται στο ζήτημα της υποστήριξης των οπλικών συστημάτων της χώρας. Είτε δεν έχουμε αντιληφθεί τον κίνδυνο που ως Έθνος διατρέχουμε τους επόμενους μήνες, είτε κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας.

Επιδεικνύουμε δε τέτοια συμπεριφορά, αγνοώντας το παγόβουνο που έρχεται κατά πάνω μας και θέτοντας τις σύγχρονες πλάκες του Μωυσέως, δηλαδή το αποδεδειγμένα κακό νομοθετικό πλαίσιο για την πραγματοποίηση των στρατιωτικών προμηθειών, υπεράνω της Εθνικής Ασφάλειας, Κυριαρχίας και Εδαφικής Ακεραιότητας.

Τελικά σε αυτή την χώρα έχει σημασία όπως φαίνεται, η σωστή, κατά γράμμα και χρονοβόρα εφαρμογή των νόμων, παρότι αυταπόδεικτα πια λειτουργεί σε βάρος της Εθνικής Ασφάλειας και Ακεραιότητας της Ελλάδας. Καινούργιος νόμος υπάρχει. Υπάρχει Νομοσχέδιο. Ήταν κατά 90% έτοιμο από την εποχή που ήταν υφυπουργός Άμυνας ο Δημήτρης Βίτσας επί ΣΥΡΙΖΑ (έφυγε Φεβρουάριο του 2018)!

Τί συμβαίνει λοιπόν; Απλά στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, για λόγους που αυτοί γνωρίζουν, ολοένα εξαγγέλλουν ότι θα πάνε το νομοσχέδιο περί αμυντικών προμηθειών στη Βουλή για να ξεκινήσει η διαδικασία, όμως πάντα κάτι γίνεται και το νομοσχέδιο παραμένει στα συρτάρια υπεύθυνων υποτίθεται κρατικών αξιωματούχων. Ας μας εξηγήσει κάποιος πειστικά γιατί καθυστερεί και θα απολογηθούμε δημόσια.

Από τις αρχές του 2018 που είχε σχεδόν ολοκληρωθεί η δουλειά, θα βγάλουμε το 2020 και ο νόμος θα είναι ακόμα στη θέση του. Απλή ανθρώπινη ηλιθιότητα; Σκοπιμότητα; Πόσοι εμπλέκονται; Ποιος ξέρει; Κάποιος πάντως χρειάζεται να τους τραβήξει το αυτί…