USAF: Κάτι τρέχει με τα μαχητικά F-22 Raptor… χαμηλές διαθεσιμότητες

Η οργάνωση της αμερικανικής Αεροπορίας (USAF) δεν βοηθά στη μεγιστοποίηση της διαθεσιμότητας του στόλου των 186 μαχητικών F-22 που διαθέτει. Η διαθεσιμότητα δοκιμάζεται από τις προκλήσεις συντήρησης και την οργάνωση των μονάδων.

Για παράδειγμα, η συντήρηση του stealth επικαλύμματος των μαχητικών είναι μια χρονοβόρα διαδικασία και περιορίζει σημαντικά τη διαθεσιμότητα. Επίσης η διαθεσιμότητα, λόγω ζητημάτων συντήρησης, περιορίζεται από την απόφαση της USAF να οργανώσει τα F-22 σε μοίρες των 18-21 μαχητικών με μόλις 1-2 μοίρες ανά πτέρυγα.

Κανονικά οι μοίρες διαθέτουν 24 μαχητικά και κάθε πτέρυγα διαθέτει τρεις μοίρες κάτι που διευκολύνει τις εργασίες συντήρησης με συνεργασία μεταξύ των μοιρών. Όμως αν και η αεροπορία έχει οργανώσει τις μοίρες των F-22 με το σκεπτικό ότι θα δρουν από συγκεκριμένη βάση, εντούτοις αναπτύσσει μόνο τμήμα της μοίρας και το άλλο τμήμα της αγωνίζεται να κρατήσει υπηρεσιακά τα εναπομείναντα αεροσκάφη.

Η USAF δεν έχει μεταβάλει την οργάνωση του στόλου των F-22 Raptor από το 2010. Αυτό επηρεάζει και την εκπαίδευση των πιλότων τους. Οι πιλότοι αυτών των μαχητικών αεροπορικής κυριαρχίας (air dominance) πρέπει να εκπαιδεύονται καθόλη τη διάρκεια του έτους.

Όμως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει και η έλλειψη δεν αναπληρώνεται με συμμετοχή σε κοινές ασκήσεις όπου τα F-22 δεν πετούν όπως θα πετούσαν σε πολεμικές αποστολές για να μην αποκαλύψουν τις μοναδικές δυνατότητες του αεροσκάφους.

Επίσης τα F-22 συμμετέχουν σε επιχειρήσεις αναχαίτισης στην Αλάσκα και τη Χαβάη. Τα μαχητικά αυτά δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε άλλες αποστολές καθώς στις περιοχές αυτές δεν διατίθενται άλλα μαχητικά.

Το F-22 σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε ως το βασικό μαχητικό αεροπορικής υπεροχής της USAF. Τα μόλις 186 διαθέσιμα μαχητικά έχουν ζωτική σημασία για την εκτέλεση αποστολών αεροπορικής υπεροχής, σε περιοχές υψηλού κινδύνου.

Τα τελευταία 15 χρόνια η USAF τα χρησιμοποίησε και σε άλλες αποστολές. Τώρα φαίνεται να επικεντρώνεται στην αντιμετώπιση προηγμένων απειλών, αλλά τα χρησιμοποιεί για την υποστήριξη επιχειρήσεων εν εξελίξει.

Όμως με την ένταξη σε υπηρεσία του F-35, η USAF αποκτά ένα ακόμα προηγμένο μαχητικό αν και το F-35 έχει σχεδιαστεί κυρίως για επιχειρήσεις αέρος-εδάφους και θεωρείται πως λειτουργεί συμπληρωματικά με το F-22 και όχι ως αντικαταστάτης του.

Η Γερουσία ζήτησε να ερευνηθούν τα ζητήματα που αφορούν τα F-35 και σχετική αναφορά συντάχθηκε με αντικείμενο ακριβώς την οργάνωση των μονάδων των F-22 και της εκπαίδευσης των πιλότων τους και προτείνει αλλαγές.