Το US Navy τελικά επέλεξε την ιταλική σχεδίαση των FREMM για τις νέες του φρεγάτες!

Σε μια μεγάλης σημασίας εξέλιξη για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία, το αμερικανικό Ναυτικό (US Navy) επέλεξε την υποψηφιότητα – σχεδίαση της ιταλικής Fincantieri για τη φρεγάτα νέας γενιάς. Πρόκειται για το γνωστό σχέδιο των φρεγατών FREMM, στη διαμόρφωση που έχουν επιλέξει το ιταλικό Ναυτικό. Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στον προϋπολογισμό του US Navy για το οικονομικό έτος 2021, ο σχεδιασμός για την ολοκλήρωση της σχεδίασης και της ναυπήγησης επεκτείνεται μέχρι το 2026.

Εάν όλα εξελίσσονται καλώς, η παραγγελία για τη δεύτερη φρεγάτα θα τοποθετηθεί τον Απρίλιο του 2021, η οποία θα πρέπει να παραδοθεί μετά από πεντέμιση χρόνια. Δηλαδή, η παράδοση της πρώτης με τη δεύτερη φρεγάτα θα απέχει μόνο τρεις μήνες. Το πρώτο πλοίο αναμένεται να κοστίσει συνολικά 1,28 δισεκατομμύρια δολάρια, αν και εν αναμονή της τελικής σχεδίασης, το ποσό αυτό ίσως μεταβληθεί.

Ο ιταλικός ναυπηγικός όμιλος που έχει επενδύσει στο ναυπηγείο “Marinette Marine shipyard” στο Γουισκόνσιν, μαζί με την Lockheed Martin (μειοψηφικό πακέτο), καθίσταται πλέον σημαντικό “παίκτης” στην αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία.

Το συμβόλαιο ύψους 795,1 εκατομμυρίων δολαρίων που θα υπογραφεί, θα καλύπτει τη λεπτομερή σχεδίαση και τη ναυπήγηση της πρώτης φρεγάτας του τύπου για λογαριασμό του αμερικανικού Ναυτικού. Στο συμβόλαιο θα περιλαμβάνεται δικαίωμα προαίρεσης (option) για τη ναυπήγηση άλλων εννιά φρεγατών.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, εάν ασκηθεί το σύνολο του δικαιώματος, το συνολικό συμβόλαιο θα ανέλθει σε ύψος 5,58 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μετά τη ναυπήγηση 10 φρεγατών του τύπου, το συμβόλαιο θα προκηρυχθεί εκ νέου για τη συνέχιση των ναυπηγήσεων περισσοτέρων φρεγατών.

Οι φρεγάτες θα ενσωματώνουν μια εκδοχή του ραντάρ AN/SPY-6 της Raytheon που κατασκευάζεται για τα αντιτορπιλικά κατευθυνομένων βλημάτων τύπου Flight III Arleigh Burke. Επίσης, το σύστημα μάχης Aegis της Lockheed Martin, ενώ θα διαθέτει 32 κάθετους εκτοξευτές πυραύλων. Αξίζει να σημειωθεί, ότι το κόστος ολοκλήρωσης των συστημάτων αυτών στις νέες φρεγάτες, δεν περιλαμβάνεται στο προαναφερθέν ναυπηγικό συμβόλαιο.

Σύμφωνα με το έγκυρο Defense News που έσπευσε με έκτακτη ανάρτηση να δημοσιοποιήσει την απόφαση του αμερικανικού Ναυτικού, η ιταλική Fincantieri αγωνίστηκε σκληρά για να κερδίσει το συμβόλαιο. Φρεγάτα FREMM ταξίδεψε στις Ηνωμένες Πολιτείες και συνεργάστηκε με πλοία του αμερικανικού Ναυτικού στα ανοιχτά.

Οι ανταγωνιστικές προτάσεις αφορούσαν αυτή της ισπανικής Navantia με το σχέδιο της φρεγάτας F100, η οποία συνεργαζόταν με τα ναυπηγεία Huntington Ingalls Industries και General Dynamics Bath Iron Works. Η άλλη υποψηφιότητα ήταν της Austal USA με μια “ενισχυμένη” έκδοση της σχεδίασης “τριμαράν” του δικού της LCS (Littoral Combat Ship).