Το Κρεμλίνο “οπτικοποίησε” την πρώτη πτήση του UCAV Sukhoi S-70 “Okhotnik”

Η πρώτη πτήση ενός νέου μη επανδρωμένου βομβαρδιστικού αεροχήματος (UCAV: Unmanned Combat Aerial Vehicle) με σχεδίαση που παραπέμπει σε αυτή αμερικανικών UCAV τα οποία έδιναν τις παρελθούσες δεκαετίες μια αίσθηση “μοναδικότητας” και στρατιωτικής τεχνολογικής υπεροχής των ΗΠΑ σε βάρος των αντιπάλων τους, εκτός από βήμα ουσίας στο επίπεδο της στρατιωτικής ισχύος, είναι παραδοσιακά για τη Ρωσία μια καλή ευκαιρία δημοσίων σχέσεων και βελτίωσης της διεθνούς της εικόνας.

Η περίπτωση του ρωσικού Sukhoi Okhotnik ή Sukhoi S-70 “Okhotnik”, το οποίο αναφέρεται και ως Okhotnik-B, δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από τον κανόνα. Οπότε, η διαφήμιση και προβολή του νέου αυτού επιτεύγματος της ρωσικής αεροναυπηγικής βιομηχανίας, ήταν κάτι απόλυτα φυσιολογικό και αναμενόμενο.

Οι Ρώσοι δημοσιοποίησαν το νέο βαρύ UCAV που δημιούργησαν, το οποίο στηρίχθηκε στην έμπνευση του σχεδιαστικού γραφείου της MiG (Mikoyan Guervich) που είχε αναπτύξει το Skat. Πέρασε στα χέρια της Sukhoi που έχει πλέον σαφή πρωτοκαθεδρία στη ρωσική αεροναυπηγική βιομηχανία και το Okhotnik φέρεται να ενσωματώνει πλέον και τεχνολογίες του μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς Sukhoi Su-57.

Οι Ρώσοι διαφημίζουν πλέον το UCAV ως εντασσόμενο στο πρόγραμμα μαχητικού… έκτης γενιάς, το οποίο θα είναι μη επανδρωμένο, ενώ “ρίχνει και στο τραπέζι” κάποιες ιδέες για τη φιλοσοφία επιχειρησιακής του χρησιμοποίησης, παράλληλα με τα επανδρωμένα μαχητικά του ρωσικού οπλοστασίου.

Επί της ουσίας επιδιώκουν τη λειτουργία του S-70 “Okhotnik” υπό τις “οδηγίες” και τον έλεγχο των μαχητικών πέμπτης γενιάς Su-57, όταν αυτά τεθούν σε υπηρεσία και καταστεί εφικτή η πλήρης επιχειρησιακή τους αξιοποίηση στο πλαίσιο ενός συγκεκριμένου αεροπορικού δόγματος μάχης. Η δυνατότητα φιλοξενίας στο εσωτερικό του δύο τόνων οπλισμού και η προσπάθεια μειωμένης παρατηρησιμότητας, δίνουν μια ιδέα των σκέψεων που επικρατούν στη ρωσική Αεροπορία.

Η πρώτη πτήση στις 3 Αυγούστου είχε ασφαλώς και ουσιαστικό περιεχόμενο, αν και περιορίστηκε σε 20 μόλις λεπτά κάνοντας κύκλους γύρω από την αεροπορική βάση από την οποία απογειώθηκε, δεν ξεπέρασε το ύψος των 600 μέτρων, ενώ οι τροχοί του δεν μαζεύτηκαν, αν περιοριστούμε σε όσα βλέπουμε στο βίντεο που δόθηκε στη δημοσιότητα.

Μπορεί να προσδιορίζεται ως περιορισμένης παρατηρησιμότητας (stealth) έχοντας κατασκευαστεί από συνθετικά υλικά και ειδικές επιστρώσεις, όμως ο “γυμνός” κινητήρας του (είτε ο AL-31F που χρησιμοποιείται στα Sukhoi Su-27 ή ο βελτιωμένος AL-41F που “φοράνε” τα μαχητικά Su-35S και τα πρωτότυπα του Su-57) εξασφαλίζουν επαρκές θερμικό ίχνος προς αξιοποίηση από τους ενδιαφερόμενους να το εντοπίσουν.

Βέβαια, θα πρέπει αν σημειωθεί ότι οι ρωσικές αναφορές στα θέματα του αεροπορικού πεδίου μάχης, είτε λόγω τεχνολογικής αδυναμίας -μέχρι στιγμής- επίτευξης χαρακτηριστικών stealth στο πρότυπο των αμερικανικών F-35 Lightning II και F-22 Raptor, είτε όντως λόγω επιχειρησιακής φιλοσοφίας, υποβαθμίζουν γενικότερα τη σημασία της μεγαλύτερης απόκρυψης των αεροπορικών μέσων.

Σε κάθε περίπτωση όμως, το Sukhoi S-70 “Okhotnik” αποτελεί μια ενδιαφέρουσα περίπτωση νέου οπλικού συστήματος για τις ρωσικές αεροπορικές δυνάμεις, την εξέλιξη του οποίου αξίζει κανείς να παρακολουθήσει. Ας δούμε όμως το βίντεο του ρωσικού υπουργείου Άμυνας.