Τα ηλεκτρικά λεωφορεία στο πρόγραμμα παραγωγής της ΕΛΒΟ… η επόμενη μέρα

Τέσσερα χρόνια έπειτα από τον αρχικό δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό για την εκποίηση της περιουσίας της ΕΛΒΟ και λίγους μήνες μετά την ανακήρυξη της πλειοδότριας ισραηλινής εταιρείας, ωριμάζουν οι αδειοδοτικές διαδικασίες ώστε η επιχείρηση να περάσει στην επόμενη μέρα. Μάλιστα, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ έχει έναν σημαντικό λόγο να επιθυμεί την επιτάχυνση της αναμόρφωσης και αναγέννησης της ιστορικής βιομηχανίας, με δεδομένο ότι μπορεί να παίξει καίριο ρόλο στα σχέδια ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.

Όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, ο νέος επενδυτής έχει βασίσει το επιχειρηματικό του σχέδιο, μεταξύ άλλων, και στο πρόγραμμα που αφορά στην παραγωγή 1.000 λεωφορείων – εκ των οποίων πολλά ηλεκτρικά – για τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ένα project προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται από το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι ο σχετικός διαγωνισμός αναμένεται ότι θα προκηρυχτεί εντός της Άνοιξης, όποτε μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι οι νέοι επενδυτές της ΕΛΒΟ θέλουν να είναι καθόλα έτοιμοι.
Άλλωστε, η τεχνογνωσία υπάρχει καθώς στα οχήματα που έχουν βγει από τις γραμμές παραγωγής της βιομηχανίας, περιλαμβάνονται και ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, Neoplan.

Οι περιβαλλοντικοί όροι

Έτσι, από τη Γενική Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Πολιτικής του ΥΠΕΝ εγκρίθηκαν τις προηγούμενες ημέρες οι περιβαλλοντικοί όροι – 15ετούς διάρκειας, με δυνατότητα παράτασης για άλλα έξι χρόνια- για τη λειτουργία της υφιστάμενης μονάδας κατασκευής παντός είδους οχημάτων ιδιωτικής, δημόσιας χρήσης και στρατιωτικών της ΕΛΒΟ Α.Β.Ε. που λειτουργεί στη Βιομηχανική Περιοχή Σίνδου στην Θεσσαλονίκη. Η βιομηχανία, στην οποία απασχολούνται 100 εργαζόμενοι, περιλαμβάνει την κατασκευή:

-αυτοκίνητων οχημάτων (ολοκληρωμένη κατασκευή),
-αμαξωμάτων για αυτοκίνητα οχήματα
-ρυμουλκούμενων και ημιρυμουλκούμενων οχημάτων,
-μερών και εξαρτημάτων για αυτοκίνητα οχήματα και τους κινητήρες τους,
-λοιπού εξοπλισμού μεταφορών κ.ο.κ.

To μείγμα ενέργειας

Βάσει των νέων περιβαλλοντικών όρων, η δυναμικότητα της εγκατάστασης της ΕΛΒΟ διαμορφώνεται σε εβδομαδιαία βάση ως εξής: 1 άρμα μάχης, 3 λεωφορεία, 5 τζιπ και 3 φορτηγά. Μεταξύ άλλων επιβάλλεται εντός διετίας από την έκδοση της παρούσας να έχει ολοκληρωθεί η μετατροπή του χώρου αμμοβολής σε κλειστό στεγασμένο χώρο, καθώς και η εγκατάσταση και λειτουργία συστήματος αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για τη συλλογή και απομάκρυνση των αιωρούμενων σωματιδίων που εκπέμπονται κατά τη διεργασία της αμμοβολής. Για ενίσχυση της περιβαλλοντικής προστασίας προβλέπεται επίσης η λειτουργία συστήματος προσρόφησης (adsorption) ενεργού άνθρακα στους φούρνους βαφής.

Είναι αξιοσημείωτο ότι η παραμονή των παραγόμενων αποβλήτων εντός των εκτάσεων της ΕΛΒΟ δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα τρία έτη πριν την ανάκτησή τους και το ένα έτος πριν τη διάθεσή τους. Για την κάλυψη των ενεργειακών απαιτήσεων της εγκατάστασης, σύμφωνα με τους νέους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, θα χρησιμοποιούνται:

-Ηλεκτρική ενέργεια: 115.500 kWh/μήνα
-Πετρέλαιο (ντίζελ κίνησης): 1.700 l/μήνα
-Φυσικό αέριο: 40.000 Νm3/μήνα
-Υγραέριο για τα περονοφόρα οχήματα: 1Νm3/μήνα

ΠΗΓΗ: worldenergynews.gr