Skydweller Aero: Το μέλλον στα μη επανδρωμένα ΑΕΡΟΧΗΜΑΤΑ… είναι εδώ!

Μία αμερικανική-ισπανική νεοφυής εταιρία που ονομάζεται Skydweller Aero Inc. προετοιμάζεται εντατικά για να επιφέρει μία επανάσταση στα μη επανδρωμένα αεροχήματα με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (όπως συσσωρευτές ιόντων λιθίου, ηλιακούς συλλέκτες και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου). Η Skydweller Aero Inc. έχει την έδρα της στην Oklahoma City (πρωτεύουσα της ομώνυμης πολιτείας) και έχει συστήσει θυγατρική στην Ισπανία με εγκαταστάσεις στη Madrid και τη Castilla-La Mancha.

Όπως έγινε γνωστό η Skydweller Aero Inc. ολοκλήρωσε τη μετατροπή του τροφοδοτούμενου με ηλιακή ενέργεια αεροσκάφους Solar Impulse 2 σε μη επανδρωμένο αερόχημα με πολύ μεγάλη ικανότητα παραμονής υπεράνω της περιοχής ενδιαφέροντος και εντός του επόμενου χρόνου (GOVID-19 επιτρέποντος) θα αρχίσει τις επιδείξεις σε πιθανούς στρατιωτικούς και πολιτικούς χρήστες, στην Ισπανία και σε άλλες χώρες.

Υπενθυμίζεται ότι το Solar Impulse 2 τη διετία 2015- 2016 πέταξε σε όλο τον κόσμο, καταγράφοντας 558,7 ώρες πτήσης και διανύοντας συνολική απόσταση 22.195 ναυτικών μιλίων (41.105 χλμ.). Κορυφαία στιγμή του εγχειρήματος υπήρξε η πτήση μεταξύ Ιαπωνίας και Χαβάης η οποία διήρκεσε 117 ώρες και 52 λεπτά.

Η Skydweller Aero Inc., που ιδρύθηκε από τους John Parkes και Dr. Robert Miller (σήμερα Διευθύνων Σύμβουλος), απέκτησε τα περιουσιακά στοιχεία και την πνευματική ιδιοκτησία της ελβετικής εταιρίας που ανέπτυξε το Solar Impulse 2 και συνυπολογίζοντας τις ραγδαίες εξελίξεις στους τομείς της ηλιακής – ηλεκτρικής ενέργειας, άρχισε την υλοποίηση ενός φιλόδοξου προγράμματος για τη μετατροπή του σε μη επανδρωμένη πλατφόρμα με μεγάλη ικανότητα παραμονής υπεράνω της περιοχής ενδιαφέροντος.

Το νέο αερόχημα, που προς το παρόν δεν του έχει αποδοθεί επίσημη ονομασία, έχει μέγιστο βάρος απογείωσης 2.500 κιλά, ταχύτητα πλεύσης έως 100 κόμβους (185 χλμ.) και υψόμετρο πτήσης μεγαλύτερο των 45.931 ποδών (14.000 μέτρα).

Διαθέτει πτέρυγες μήκους 72 μέτρων οι οποίες είναι καλυμμένες με φωτοβολταϊκές κυψέλες συνολικού εμβαδού 2.900 τετραγωνικών ποδών (269,41 τετραγωνικά μέτρα), οι οποίες «αιχμαλωτίζουν» την ηλιακή ενέργεια και τη μετατρέπουν σε ισχύ 2 KW για την τροφοδότηση του αεροχήματος και του φορτίου αποστολής. Κυψέλες καυσίμου υδρογόνου μπορούν επίσης να προστεθούν για την επαύξηση της αξιοπιστίας του συστήματος πρόωσης ιδιαίτερα σε υποβαθμισμένες καιρικές συνθήκες.

Κύριο χαρακτηριστικό του αεροχήματος είναι η δυνατότητα μεταφοράς φορτίου αποστολής, που αποκτήθηκε λόγω της αφαίρεσης του πιλοτηρίου, του πιλότου και του συναφούς εξοπλισμού ασφαλείας μετά τη μετατροπή του σε μη επανδρωμένο.

Για σύγκριση αναφέρεται ότι το ανανεώσιμων πηγών ενέργειας αερόχημα έχει μεγαλύτερη ικανότητα μεταφοράς φορτίου αποστολής από το γνωστό μη επανδρωμένο αερόχημα επιτήρησης και αναγνώρισης MQ-1 Predator.

Σύμφωνα με τον συνιδρυτή της εταιρίας John Parkes, το ανανεώσιμης ενέργειας μη επανδρωμένο θα μπορεί να διανύει χιλιάδες χιλιόμετρα, να παραμένει υπεράνω της περιοχής ενδιαφέροντος 60 έως 90 ημέρες, χωρίς ανάγκη ανεφοδιασμού και να επιστρέψει στη βάση του.

Τέλος θα πρέπει να αναφερθεί ότι ο ιταλικός αεροδιαστημικός και αμυντικός όμιλος Leonardo έχει επενδύσει στη Skydweller Aero Inc. Όπως δήλωσε ο Alessandro Profumo, Διευθύνων Σύμβουλος της Leonardo, η επένδυση θα βελτιώσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ομίλου στην αεροδιαστημική για τα επόμενα 20 χρόνια.