Altay-Τουρκία: Πόσο εύκολα μπορούν να το εξοπλίσουν με νέο κινητήρα εκτός του MT 883 Ka-501;

Η πρόσφατη δήλωση του İsmail Demir προϊσταμένου της Προεδρίας Αμυντικών Βιομηχανιών (SSB – Savunma Sanayii Başkanlığı) ότι η Τουρκία έχει εναλλακτικά σχέδια για την επίλυση του ζητήματος του κινητήρα που θα εξοπλίσει το υπο ανάπτυξη τουρκικό άρμα μάχης Altay αν και φαίνεται να αποσκοπεί στον εφησυχασμό των ενδιαφερομένων, ίσως τελικά να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Πιο συγκεκριμένα μετά την άρνηση των Γερμανών να επιτρέψουν στους Τούρκους την πλήρη και άνευ όρων εξαγωγή του άρματος μάχης Altay εξοπλισμένο με τον κινητήρα MT 883 Ka-501 απόδοσης 1.500 ίππων της γερμανικής εταιρείας MTU η τουρκική κυβέρνηση ξεκίνησε μια εντατική προσπάθεια για την ανεύρεση μιας εναλλακτικής λύσης.

Η αρχή έγινε με την Ιαπωνία με τους Τούρκους να ζητούν από το Τόκιο να αγοράσουν τα δικαιώματα εγχώριας κατασκευής του 10κύλινδρου κινητήρα Mitsubishi 10ZG και του συστήματος μετάδοσης κίνησης τύπου MT1500 της Mitsubishi Heavy Industries.

Η απάντηση όμως των Ιαπώνων ήταν αρνητική με αποτέλεσμα οι Τούρκοι να ζητήσουν την βοήθεια των Ιταλών οι οποίοι διαθέτουν το κινητήρα MTCA της εταιρείας Fiat-Iveco με απόδοση 1.600 ίππων που θα εξόπλιζε το άρμα μάχης Ariete Mk2 η ανάπτυξη του οποίου τελικά ακυρώθηκε.

Σύμφωνα με πληροφορίες η νέα αναβαθμισμένη έκδοση του υπάρχοντος κινητήρα MTCA 12V 25.8 litre απόδοσης 1,270 ίππων δεν απέδωσε τα αναμενόμενα και εγκαταλείφθηκε, ενώ ο όγκος του είναι μεγαλύτερος από τον γερμανικό κινητήρα που οι Τούρκοι φιλοδοξούν να αντικαταστήσουν με συνέπεια εάν επιλεγεί να χρειάζεται η επανασχεδίαση του σκάφους του τουρκικού άρματος.

Η τρίτη λύση που οι Τούρκοι επεδίωξαν χωρίς όμως θετικό αποτέλεσμα για αυτούς ήταν η αυστριακή μηχανολογικών μελετών AVL List GmbH. Υπό αυτές τις συνθήκες μόνες λύσεις που οι Τούρκοι πλέον έχουν είναι μια αναβαθμισμένη έκδοση του ουκρανικού κινητήρα 6TD ο οποίος αποδίδει 1.500 ίππους και η αγορά τεχνολογίας από σουηδικές εταιρείες κατασκευής κινητήρων.

Όποια και εάν είναι η επιλογή των Τούρκων θα πρέπει να συμβαδίζει με τις διαστάσεις του σκάφους του άρματος μάχης Altay το οποίο σχεδιάστηκε για να φιλοξενεί τον κινητήρα MT 883 Ka-501 της γερμανικής MTU με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει για την εξέλιξη και την μαζική παραγωγή του τουρκικού άρματος μάχης….