Ο πιλότος που κρεμάστηκε ανάποδα από το πολυβόλο του εν πτήσει…

Ο Λούις Στρέιντζ γεννήθηκε στο Ντόρσετ της Αγγλίας το 1891. Το 1912 είχε την πρώτη του οπτική επαφή με την αεροπορία και αποφάσισε να γίνει πιλότος. Έλαβε πτυχίο πιλότου το 1913 από ιδιωτική σχολή και τον Οκτώβριο του ίδιου έτους εντάχθηκε με τον βαθμό του ανθυπολοχαγού στην εφεδρεία του Βασιλικού Ιπταμένου Σώματος (Royal Flying Corps – RFC), τον πρόγονο της RAF.

Το 1914 ήταν ένας από τους λίγους πιλότους στον κόσμο που πέτυχε την εκτέλεση loop. Με την έκρηξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου μετέβη στη Γαλλία. Εκεί, ενταγμένος στην 5η Μοίρα, πετούσε με αεροσκάφος Henry Farman. Μάλιστα πρωτοπόρησε τοποθετώντας πολυβόλο στο αεροσκάφος του. Στις 22 Αυγούστου 1914 έδωσε την πρώτη του αερομαχία κατά έξι γερμανικών, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Στις 28 Αυγούστου βομβάρδισε με αυτοσχέδιες βόμβες γερμανική φάλαγγα. Αργότερα επινόησε διάφορους μηχανισμούς τοποθέτησης και βολής πολυβόλου στο αεροσκάφος Avro 504 με το οποίο πετούσε, επιτρέποντας στον παρατηρητή να βάλλει με άνεση. Στις 22 Νοεμβρίου ο ίδιος με τον υπολοχαγό Σμολ ως παρατηρητή υποχρέωσαν ένα γερμανικό αεροσκάφος να προσγειωθεί. Ήταν η πρώτη «κατάρριψη».

Στις 16 Φεβρουαρίου 1915, λοχαγός πλέον και επικεφαλής της 6ης Μοίρας, βομβάρδισε με μεγάλη επιτυχία τον σιδηροδρομικό σταθμό του Κουτρέ κατά την βρετανική επίθεση στο Νουβό Σαπέλ από ύψος μικρότερο των 50 μ. παρά τα γερμανικά πυρά, σκοτώνοντας τουλάχιστον 75 αντιπάλους και προκαλώντας την διακοπή χρήσης του σταθμού για τρεις κρίσιμες μέρες.

Κρεμασμένος στον αέρα

Ωστόσο το συμβάν που τον κατέστησε διάσημο δεν ήταν αυτό. Ο Στρέιντζ συνέχισε πάντα να πειραματίζεται και είχε προσαρμόσει ένα πολυβόλο Lewis στην άνω πτέρυγα ενός αεροσκάφους Martinsyde S1. Στις 15 Μαΐου 1915 απογειώθηκε για περιπολία με το αεροσκάφος αυτό με σκοπό να το δοκιμάσει στην μάχη. Διαβάστε την συνέχεια στο history-point.gr