Μνημόνιο για την προώθηση της χρήσης LNG στο λιμάνι της Πάτρας

Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της ΔΕΠΑ, του ΔΕΣΦΑ και του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ), με σκοπό την προώθηση της χρήσης του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) ως ναυτιλιακό καύσιμο, υπέγραψαν σήμερα οι διοικήσεις των τριών εταιρειών. Η υπογραφή του μνημονίου αποτελεί το πρώτο βήμα προς την υλοποίηση για το LNG bunkering στον Λιμένα Πατρών, ενώ αναμένεται να δώσει προστιθέμενη αξία στο λιμάνι της Πάτρας καθώς θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά του στην ευρύτερη περιοχή της Αδριατικής και του Ιονίου, έχοντας παράλληλα θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο με τη χρήση του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο.

Στα οφέλη από τη χρήση του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο περιλαμβάνεται η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, η μείωση των εκπομπών ρύπων των πλοίων στα αστικά κέντρα κοντά στους λιμένες και τις παράκτιες περιοχές, καθώς και η περαιτέρω ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών μέσω της δυναμικής που προκύπτει από τη χρήση του LNG. Με αφορμή την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας, ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Κωνσταντίνος Ξιφαράς δήλωσε: «Η ΔΕΠΑ είναι ένας από τους πλέον σημαντικούς προμηθευτές LNG στην Ελλάδα, με μεγάλη εμπειρία στις σχετικές δραστηριότητες. Επιπλέον, ως συντονιστής των ευρωπαϊκών προγραμμάτων POSEIDON MED II και BlueHubs, η εταιρεία μας συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης εφοδιαστικής αλυσίδας ΥΦΑ για τη ναυτιλία και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου.

“Στο πλαίσιο αυτό η ΔΕΠΑ, προχωρά στην κατασκευή ενός νέου καινοτόμου πλοίου ανεφοδιασμού με LNG και στην απόκτηση δύο βυτιοφόρων φορτηγών μεταφοράς και ανεφοδιασμού με LNG που θα εξυπηρετούν το λιμάνι του Πειραιά. Με το παρόν Μνημόνιο Συνεργασίας ενώνουμε τις δυνάμεις μας με τον ΟΛΠΑ και τον ΔΕΣΦΑ για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων ΥΦΑ και στο λιμάνι της Πάτρας, τροφοδοτώντας τη ναυτιλία της ευρύτερης περιοχής με ένα φιλικό προς το περιβάλλον και συνάμα, ανταγωνιστικό καύσιμο, όπως επιτάσσουν οι τελευταίες οδηγίες της ΕΕ αλλά και του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας».

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Nicola Battilana δήλωσε: «Οι υποδομές αποτελούν βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της τοπικής και εγχώριας οικονομίας. Ο ΔΕΣΦΑ ως διαχειριστής του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, αποτελεί ισχυρό υποστηρικτή κάθε συνεργασίας που συνδράμει στη βιώσιμη ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών. Το παρόν Μνημόνιο Συνεργασίας ανοίγει τον δρόμο για την εξέταση της σκοπιμότητας και των προϋποθέσεων για την κατασκευή εγκαταστάσεων LNG μικρής κλίμακας σε έναν από τους κεντρικούς λιμένες της χώρας, φέρνοντας ταυτόχρονα ένα βήμα πιο κοντά την Ελλάδα στην ανάπτυξη ενός κεντρικού δικτύου ανεφοδιασμού LNG σε θαλάσσιους λιμένες και λιμένες εσωτερικής ναυσιπλοΐας μέχρι τα τέλη του 2025 και του 2030, αντίστοιχα, όπως οφείλει σύμφωνα με την Οδηγία DAFI. Με σύμμαχο την πράσινη ανάπτυξη, ο λιμένας της Πάτρας ενισχύει την ανταγωνιστικότητά του έναντι άλλων λιμένων στην περιοχή της Αδριατικής και του Ιονίου, τονώνοντας ταυτόχρονα τις τοπικές θέσεις εργασίας και βελτιώνοντας τις περιβαλλοντικές συνθήκες της πόλης των Πατρών».

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ κ. Παναγιώτης Τσώνης ανέφερε: «Σήμερα είναι μια πολύ καλή μέρα για το Λιμάνι της Πάτρας. Με την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας κάνουμε ένα σημαντικό βήμα για να γίνει το Λιμάνι μας πιο σύγχρονο και πιο ανταγωνιστικό σε εσωτερικό και διεθνές επίπεδο. Θέλω να ευχαριστήσω τις Διοικήσεις της ΔΕΠΑ και του ΔΕΣΦΑ για τη συνεργασία και πιστεύω ότι σύντομα θα περάσουμε στο στάδιο της υλοποίησης του σχεδιασμού μας».

ΑΠΕ-ΜΠΕ