Η “σφαλιάρα” των 737 ΜΑΧ έφερε παραίτηση, του CΕO της Boeing

Την παραίτησή του υπέβαλε ο εκτελεστικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος της Boeing, Ντένις Μούλενμπουργκ, στη θέση του οποίου ορίστηκε ο Ντέιβιντ Κάλχουν. «Πιστεύω στο μέλλον της Boeing και των αεροσκαφών 737 ΜΑΧ. Είναι τιμή μου να ηγηθώ αυτής της τεράστιας εταιρείας και των 150.000 αφοσιωμένων εργαζομένων» ήταν οι πρώτες δηλώσεις του νέου επικεφαλής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη μεταβατική περίοδο, χρέη προσωρινού διευθύνοντος συμβούλιου θα εκτελεί ο οικονομικός διευθυντής της αμερικανικής εταιρείας, Γκρεγκ Σμιθ. Η είδηση της αλλαγής στη διοικητική «κορυφή» της Boeing έγινε δεκτή από τους επενδυτές, με την τιμή της εταιρικής μετοχής να ενισχύεται κατά 2,7%.

Στόχος της παραίτησης του Μούλενμπουργκ, σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, ήταν η αποκατάσταση της απολεσθείσας εμπιστοσύνης προς την εταιρεία. Υπενθυμίζεται ότι στις 10 Μαρτίου του 2019, ένα Boeing 737 MAX 8 της Ethiopian Airlines συνετρίβη στην Αιθιοπία, λίγα λεπτά μετά την απογείωσή του, με αποτέλεσμα τον θάνατο 157 ατόμων.

Τον Οκτώβριο του 2018 είχε προηγηθεί αντίστοιχο αεροπορικό δυστύχημα, με Boeing 737 MAX 8 της Lion Air, το οποίο κατέπεσε στην Ινδονησία, οδηγώντας στον θάνατο 189 άτομα. Οι αρμόδιες εποπτικές αρχές αποφάσισαν να καθηλώσουν τον παγκόσμιο στόλο των 737 ΜΑΧ, έως ότου ερευνηθούν τα δύο δυστυχήματα και το ενδεχόμενο ύπαρξης κατασκευαστικού προβλήματος.

Ωστόσο, αυτό δεν πρόκειται να γίνει πριν το 2020, κάτι το οποίο οδήγησε την εταιρεία στην προσωρινή διακοπή της παραγωγής των Boeing 737 MAX, για πρώτη φορά μετά από 20 ολόκληρα χρόνια. Το «πάγωμα» της παραγωγής, μάλιστα, εκτιμάται ότι θα έχει σημαντικές επιπτώσεις σε προμηθευτές, αεροπορικές εταιρείες και ευρύτερα, στον χώρο της παγκόσμιας αεροναυτικής, όπως και στην αμερικανική οικονομία.