F-35C: Δοκιμή ελάχιστης ισχύος καταπέλτη για πολύ γερά στομάχια… (ΒΙΝΤΕΟ)

Δεν είναι η πρώτη φορά που τέτοιες εικόνες εκτυλίσσονται στο άκρως επικίνδυνο περιβάλλον των καταστρωμάτων πτήσης αεροπλανοφόρων. Και οπωσδήποτε δεν πρόκειται και για την τελευταία. Ανατρέχοντας στο YouTube μπορεί να βρει κανείς αρκετά παρόμοια βίντεο που κόβουν την ανάσα.

Με αεροπλάνα δηλαδή που χάνονται κάτω από το κατάστρωμα μετά από μία αποτυχημένη προσνήωση, όπου ο γάντζος ανάσχεσης δεν έχει πιάσει κάποιο από τα συρματόσχοινα… Κι εκεί που είσαι βέβαιος για την καταστροφή, τα βλέπεις να ξεπροβάλλουν στον ορίζοντα μακρυά μπροστά από το αεροπλανοφόρο και να παίρνουν ύψος!

Τα πληρώματα κάθε Ναυτικής Αεροπορίας που έχει στη διάθεσή της αεροπλανοφόρα με αεροσκάφη συμβατικής απο/προσνήωσης (όχι STOVL…) εκπαιδεύονται σε τέτοιες διαδικασίες. Όσο εκπαιδευμένος και αν είναι κάποιος όμως, είναι πραγματικά δύσκολο να διατηρήσει την ψυχραιμία του και να εκτελέσει τις ορθές ενέργειες όταν βλέπει τα κύματα να έρχονται πάνω του…

Στο εν λόγω βίντεο ο δοκιμαστής ενός πανάκριβου F-35C απονηώνεται χωρίς τη χρήση μετάκαυσης στον κινητήρα F135 και με τον καταπέλτη να μην αποδίδει τη μέγιστη ισχύ του. Πρόκειται για δοκιμή καθορισμού της ελάχιστης ισχύος που είναι αναγκαία από τον καταπέλτη για να απονηωθεί το F-35C, ακόμη και υπό την προϋπόθεση του μετακαυστήρα του κινητήρα εκτός λειοτυργίας.

Από ό,τι θα δείτε και στα σχετικά βίντεο ήταν απόλυτα επιτυχής, αν κρίνει κανείς από το γεγονός ότι οι τροχοί του συστήματος προσνήωσης βρέθηκαν λιγότερο από ένα μέτρο πάνω από την επιφάνεια του νερού, αλλά και από την αυλάκωση που δημιούργησε το ρεύμα των καυσαερίων του κινητήρα!

Η ελάχιστη ισχύς του καταπέλτη λοιπόν για ασφαλή απονήωση του F-35C καθορίστηκε και όντως αυτοί οι άνθρωποι (οι δοκιμαστές…) δεν πληρώνονται αρκετά!

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Good thing we have test pilots for this! #Repost @owen.aviation.photo ・・・ Why there are test pilots 😳 #repost @cincohamilton ・・・ Something you don’t see everyday…low energy catapult launch! That sink is scary, but it was a part of the test plan. The folks at PAX River needed to find the lowest amount of energy that the catapult needed in order to safely launch an F-35C…they definitely found it! Through a smart build up and mitigation the test professionals go where others don’t. #aviation #testpilot #f35c #aviationphotography #aircraftcarrier #catapult #f35 #flightdeck #carrier #aviationdaily #avgeekphoto #fullsend #nogutsnoglory #instaavaition #comeflywithme #aviationphotography #afterburner #pilotlife #militaryaviation #aircraft #avgeek #fighter #airforce #fighterpilot #flying #fly #flight #aviation #aviationgeek #rcaf_pilot

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Mark Shular (@rcaf_pilot) στις

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

You seen the earlier video from the deck, now check out how close to the water the F-35C actually was! #Repost @cincohamilton ・・・ Watch the waters part because of the engine exhaust!! Here’s the last video, low energy catapult testing, from the front of the ship camera view. You can tell from this angle that the aircraft got close to the water. Remember though, this was a part of the testing and the team had prepared for this moment. #aviation #aviationphotography #f35 #aircraftcarrier #f35c #fightertestpilot #testpilot #ussnimitz #catapult #lowenergy #partingwaters #fighterpilot

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Mark Shular (@rcaf_pilot) στις