F-22: Καθυστέρηση ολοκλήρωσης των ΑΙΜ-9Χ και AIM-120D

Τα σχέδια ολοκλήρωσης των πυραύλων αέρος – αέρος AIM-9X Sidewinder και AIM-120D AMRAAM, στα μαχητικά F-22, πρόκειται να καθυστερήσουν μάλλον, μέχρι το 2017. Αυτά αναφέρει μελέτη του US General Accountability Office (GAO).

Η ανάπτυξη των δυνατοτήτων του αεροσκάφους θα γινόταν τμηματικά. Αν και έχουν ήδη παραδοθεί κάποια από αυτά, εντούτοις υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις. Η πρώτη φάση ήταν η Increment 2, η οποία του προσέδωσε τις δυνατότητες κρούσης στόχων εδάφους και καταστολής αεράμυνας. Με τις δοκιμές της έκδοσης αυτής, αποδείχθηκε η ικανότητα χρήσης βομβών καθοδήγησης JDAM.
Με την έκδοση 3.1 το αεροσκάφος απέκτησε ενισχυμένες δυνατότητες ραντάρ, στις οποίες και συμπεριλαμβάνονται ενισχυμένες ικανότητες προσβολής στόχων εδάφους, με την χρήση των αισθητήρων του, χωρίς να έχει ανάγκη άλλες πλατφόρμες για την καθοδήγηση των όπλων του.

 

 

Στις δύο επόμενες τμηματικές εκδόσεις 3.2Α και 3.2Β περιλαμβάνονται νέες δυνατότητες. Με τη πρώτη θα γίνει αναβάθμιση του λογισμικού, για την αύξηση της ηλεκτρονικής προστασίας, τη βελτίωση του IFF, των συστημάτων τηλεπικοινωνιών και του Link-16. Οι εργασίες αυτής της έκδοσης θα γίνουν την περίοδο 2014 – 2016.

Τέλος, στην 3.2Β, προβλέπεται νέα βελτίωση της ηλεκτρονικής προστασίας, των πληροφοριών γεοδαισίας, των δυνατοτήτων Intra-Flight Data Link, καθώς και η ολοκλήρωση των AIM-9Χ και AIM-120D. Οι εργασίες για την έκδοση αυτή θα ξεκινήσουν τον Δεκέμβριο του 2012 και η απόφαση για ένταξη σε παραγωγή θα ληφθεί τον Ιανουάριο του 2016 και λίγους μήνες αργότερα θα ξεκινήσουν οι επιχειρησιακές δοκιμές, οι οποίες θα ολοκληρωθούν στα μέσα του 2017. Τότε θα μπει και σε ανάπτυξη.

Τα προβλήματα που ανέφερε το US GAO έχουν να κάνουν κυρίως με το λογισμικό, του οποίου η ένταξη φέρεται να έχει αρκετό τεχνολογικό ρίσκο, σε σχέση με τα μηχανολογικά. Επίσης, οι αρχικές εκτιμήσεις ήταν πέραν των ορίων, οπότε και τα χρονοδιαγράμματα έπρεπε να επανεκτιμηθούν.