Ενεργειακή επένδυση 1 δισ. ευρώ για υδρογόνο στη Δυτ. Μακεδονία η κυβέρνηση…

Σχέδιο για επένδυση αξίας έως και ενός δισεκατομμυρίου ευρώ στη Δυτική Μακεδονία, που αφορά την παραγωγή καύσιμου υδρογόνου από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για χρήση στις αστικές συγκοινωνίες, συζητεί με την ελληνική κυβέρνηση η Solaris Bus & Coach S.A.

Του Ηλία Μπέλου
ΠΗΓΗ: Καθημερινή

Η πολωνική κατασκευάστρια λεωφορείων, η οποία ανήκει στον εισηγμένο ισπανικό όμιλο Grupo CAF, συζητεί παράλληλα και την ανάπτυξη στη χώρα νέας γραμμής συναρμολόγησης αστικών λεωφορείων προκειμένου να αυξήσει την παραγωγική δυναμικότητά της, καθώς οι εγκαταστάσεις της στην Πολωνία λειτουργούν κοντά στο 100% των δυνατοτήτων τους. Επιπλέον, η Solaris ενδιαφέρεται και για τη συμμετοχή της στον επικείμενο διαγωνισμό του Δημοσίου για την προμήθεια 700 τουλάχιστον λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης, το ένα τρίτο των οποίων αναμένεται να είναι ηλεκτροκίνητα.

Κορυφαία στελέχη της Solaris θα συναντηθούν για μία ακόμη φορά με μέλη της κυβέρνησης τις επόμενες ημέρες, καθώς επιχειρείται να ωριμάσει το επενδυτικό σχέδιο και να δρομολογηθούν οι κατάλληλες διαδικασίες για την υλοποίησή του. Η Solaris έχει έρθει σε επαφή τόσο με τον υφυπουργό Εξωτερικών για την Οικονομική Διπλωματία Κώστα Φραγκογιάννη και τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, όσο και με τη γενική γραμματέα Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρα Σδούκου. Το πλαίσιο στήριξης της επένδυσης πρόκειται να διευκολυνθεί από τη δομή του Μεταβατικού Προγράμματος (2020-2021) για τις λιγνιτικές περιοχές της χώρας, που καταρτίζει η

Συντονιστική Επιτροπή του Σχεδίου Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης της οποίας προΐσταται ο Κωστής Μουσουρούλης. Το σχεδιαζόμενο πλαίσιο θα παράσχει σημαντικά φορολογικά και άλλα κίνητρα για επενδύσεις που θα υποκαταστήσουν τη δραστηριότητα του λιγνίτη. Η εγκατάσταση εκεί μιας τέτοιας μονάδας θα σημάνει χιλιάδες θέσεις εργασίας, εξηγούν πηγές της αγοράς αυτοκινήτου.

Εφόσον καρποφορήσει η προσπάθεια για την ανάπτυξη της μονάδας παραγωγής υδρογόνου, που εκτιμάται πως μπορεί να επιδοτηθεί γενναία από ευρωπαϊκά κονδύλια –μεταξύ άλλων και λόγω της ένταξης της Δυτικής Μακεδονίας από τον περιφερειάρχη Γεώργιο Κασαπίδη στις ευρωπαϊκές περιοχές στήριξης σχεδίων ανάπτυξης φιλικών προς το περιβάλλον δραστηριοτήτων– η Solaris θα συνεργαστεί και με όμιλο που θα αναλάβει την παραγωγή με ΑΠΕ της ενέργειας που απαιτείται για τη λειτουργία της μονάδας παραγωγής υδρογόνου. Η πολωνική εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει σε συζητήσεις με πολύ μεγάλο ελληνικό ιδιωτικό ενεργειακό όμιλο που μπορεί να υποστηρίξει τόσο την παραγωγή όσο και την αλυσίδα αποθήκευσης και εφοδιασμού.

Η Solaris Bus & Coach S.A. είναι ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές ευρωπαϊκών λεωφορείων και αμαξοστοιχιών με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας και 19.000 οχήματα παραδομένα. Πολλά από αυτά κινούνται στους ελληνικούς δρόμους, καθώς έχει προμηθεύσει τις αστικές συγκοινωνίες κατά το παρελθόν έπειτα από σχετικούς διαγωνισμούς. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ