Ελληνικής κατασκευής τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά το κράτος δεν…

Η διάσημη Ολυμπιακή του Ωνάση με το υψηλό επίπεδο ασφάλειας και άνεσης διακρινόταν για τις πρωτοπόρες επιλογές της. Στην φωτογραφία που τραβήχτηκε στην πίστα του αεροδρομίου του Ελληνικού διακρίνουμε ένα από τα αεροπλάνα της εταιρείας και το ιπτάμενο προσωπικό ντυμένο με τις στολές του διάσημου σχεδιαστή Πιέρ Γκαρντέν. Στέκονται δίπλα σε ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο ελληνικής κατασκευής, που επρόκειτο να ενταχθεί στο στόλο της.

Επρόκειτο για το Εnfield 8000 και το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ανήκε στον ίδιο τον Ωνάση. Το όχημα είχε σχεδιαστεί από Έλληνα και ξεκίνησε να κατασκευάζεται στη Βρετανία. Ο Γιάννης Γουλανδρής όμως είχε άλλα σχέδια. Ο εφοπλιστής, ειδικευόταν στη θάλασσα, αλλά η εταιρεία του έγινε η πρώτη στα παγκόσμια χρονικά που κατασκεύασε ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Η κρίση που περνούσε η πετρελαιο-βιομηχανία στις αρχές της δεκαετίας του ‘70 ενέπνευσε τον Γουλανδρή να εισάγει στην παγκόσμια αγορά μια πρωτοποριακή λύση.

Οραματιζόταν την αντικατάσταση των βενζινοκίνητων αμαξιών με ηλεκτρικά. Έτσι, αγόρασε την βρετανική εταιρεία Enfield που μέχρι τότε σχεδίαζε δοκιμαστικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα περιορισμένης κυκλοφορίας. Στόχος του ήταν να πάει την εταιρεία ένα βήμα παρακάτω. Enfield, το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής και κατασκευαζόταν στο Νεώριο της Σύρου Enfield made in Syros Ο σχεδιασμός του Enfield 8000 έγινε στο Ηνωμένο Βασίλειο, στο πλαίσιο ενός διαγωνισμού που διοργάνωνε η βρετανική εταιρεία ηλεκτρισμού αναζητώντας το ιδανικό ηλεκτροκίνητο όχημα.

Το αμάξι έπρεπε να πληροί συγκεκριμένες προδιαγραφές, να είναι λειτουργικό, εύχρηστο και να περάσει με επιτυχία το «κρας τεστ» των ειδικών. Σε όλα αυτά τα στάνταρ υπάκουε το Enfield 8000. Σχεδιαστής του ήταν ένας Έλληνας μηχανικός ο Κωνσταντίνος Αδρακτός, ο οποίος υπό τις εντολές του Γουλανδρή και με τη βοήθεια μιας ομάδας έμπειρων Ελλήνων και Βρετανών, έφερε εις πέρας το απαιτητικό πρότζεκτ…. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ