Εκτός του διαγωνισμού για το νέο ολλανδικό υποβρύχιο οι Γερμανοί!

Εκτός του ολλανδικού διαγωνισμού για την ναυπήγηση του νέου υποβρυχίου που θα αντικαταστήσει τα τέσσερα υποβρύχια κλάσης Walrus είναι τα γερμανικά ναυπηγεία ThyssenKrupp Marine Systems και τα ισπανικά ναυπηγεία Navantia αφήνοντας μόνο την ολλανδο-σουηδική κοινοπραξία Saab-Damen και τη γαλλική εταιρεία να συνεχίζουν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.

Πιο συγκεκριμένα το ολλανδικό ναυπηγικό πρόγραμμα για την αντικατάσταση των τεσσάρων παλαιών υποβρυχίων είχε αρχικά προσελκύσει το ενδιαφέρον τεσσάρων υποψηφιοτήτων, της σουηδικής Saab, της γερμανικής ThyssenKrupp Marine Systems, της ισπανικής Navantia και της γαλλικής Naval Group.

Όμως στα μέσα της προηγούμενη χρονιάς η ολλανδική πλευρά διέκοψε ξαφνικά τις διαπραγματεύσεις με τους Γερμανούς και επανήρθε με μία στρατηγική στον τομέα των ναυπηγήσεων πολεμικών πλοίων προωθώντας την προστασία της ολλανδικής ναυπηγικής βιομηχανίας.

Οι Γερμανοί αμέσως προσπάθησαν να επιλύσουν όποιο πιθανό πρόβλημα είχε προκύψει διαβεβαιώνοντας τους Ολλανδούς ότι εάν επιλεγεί το δικό τους υποβρύχιο το Type 212CD η ναυπήγηση των υποβρυχίων θα γινόταν στο Den Helder και η ThyssenKrupp Marine Systems θα διασφάλιζε 2.000 θέσεις εργασίας στο ολλανδικό ναυπηγείο.

Επιπλέον οι Γερμανοί υποσχέθηκαν ότι θα τηρούσε κατά γράμμα τις υποχρεώσεις που η εταιρεία θα αναλάμβανε να υλοποιήσει διαχρονικά. Όπως φάνηκε όμως η γερμανική υποψηφιότητα δεν κάλυπτε τις επιχειρησιακές απαιτήσεις του Ναυτικού της Ολλανδίας και έτσι η ThyssenKrupp Marine Systems αποκλείστηκε από την επόμενη φάση αφήνοντας τους Σουηδούς και τους Γάλλους να κονταροχτυπηθούν για το τελικό συμβόλαιο.