Διαλυτήρια πλοίων… Η Τουρκία εντός, η Ελλάδα, ως συνήθως, απούσα

Ενώ η Τουρκία έχει περιληφθεί στον ευρωπαϊκό κατάλογο για τη λειτουργία διαλυτηρίων από το 2016, είναι παράδοξο το γεγονός ότι η Ελλάδα ουδέποτε υπέβαλε αίτηση. Αρχίζοντας από τα …γνωστά η ελληνόκτητη ναυτιλία για μία ακόμη χρονιά συνεχίζει να κυριαρχεί στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Ο ελληνόκτητος στόλος αποτελεί το 54,3% του ευρωπαϊκού-ΕΕ και το 19,7% του παγκόσμιου με τον πληθυσμό της Ελλάδας να είναι το 0,15% του όλου.

Τα δισεκατομμύρια που διακινούν οι Έλληνες μέσω ναυτιλίας είναι πολλά. Σε εποχές οικονομικής κρίσης η ανάπτυξη υποδομών ναυτιλιακής βιομηχανίας πρέπει να είναι προτεραιότητα αφού θα φέρει έσοδα αλλά και χιλιάδες θέσεις εργασίας. Η ναυπηγική βιομηχανία είναι ένα στοίχημα το οποίο βρίσκεται στην αρχή. Στο μεταξύ, οι νέοι αυστηροί περιβαλλοντικοί κανόνες που εφαρμόζονται στην παγκόσμια ναυτιλία από τον ΙΜΟ-Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και την ΕΕ ανοίγουν νέο πεδίο δόξης εάν βεβαίως το εκμεταλλευτεί η Ελλάδα.

Η αποθειοποίηση της ναυτιλίας με τη μείωση και μακροπρόθεσμα μηδενισμό της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία θα οδηγήσει χιλιάδες υπερήλικα σκαριά στα διαλυτήρια όπου θα πουληθούν για παλιοσίδερα. Ολόκληροι στόλοι θα πρέπει να αντικατασταθούν με το κόστος να υπολογίζεται μόνο για τα πλοία της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, που κυριαρχούν στην ΕΕ, να ανέρχεται στα 200 δισεκατομμύρια ευρώ.

Από τις εξελίξεις ανακύπτει το θέμα της δημιουργίας μονάδας διάλυσης-ανακύκλωσης πλοίων στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης (European Recovery Fund) που θέτει ως προτεραιότητα την ενίσχυση επενδύσεων φιλικών προς το περιβάλλον, την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Η Τουρκία, αν και εκτός ΕΕ, έχει το πάνω χέρι στις διαλύσεις πλοίων. Είναι η πέμπτη χώρα παγκοσμίως σε δυνατότητα διάλυσης πλοίων και έχει περιληφθεί από το 2016 στον ευρωπαϊκό κατάλογο για τη λειτουργία διαλυτηρίων. Την ίδια ώρα η Ελλάδα λάμπει δια της απουσίας της. Σύμφωνα με πληροφορίες του το θέμα έχει φθάσει έως το Μαξίμου.

“Θα σπρώχνουν τα πλοία με τις μπουλντόζες προς τα διαλυτήρια” επεσήμανε ο Δρ. Άλκης Κορρές ναυτιλιακός οικονομολόγος σύμβουλος επενδύσεων προκειμένου να υπογραμμίσει την μεγάλη ευκαιρία που παρουσιάζεται για την Ελλάδα στον τομέα αυτό: “Το μεγάλο πρόβλημα θα προκύψει με τον στόλο των πλοίων Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων που αριθμεί περίπου 10.000 πλοία. Το 38% αυτών είναι ηλικίας άνω των 25 ετών, ενώ σήμερα που μιλάμε υπάρχουν πλοία ηλικίας ακόμη και 35 ετών. Διαβάστε την ενδιαφέρουσα συνέχεια στην πηγή