BOEING / MQ-25: Επιτυχής πρώτη πτήση για το μη επανδρωμένο ιπτάμενο τάνκερ, του US Navy

Η Boeing γνωστοποίησε στις 19 Σεπτεμβρίου ότι το πρωτότυπο Τ1 του μη επανδρωμένου ιπτάμενου τάνκερ MQ-25, πραγματοποίησε με επιτυχία την πρώτη του πτήση. Το αεροσκάφος απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Mascoutah στο St. Louis του Μισούρι, ελεγχόμενο από σταθμό εδάφους που βρισκόταν εκεί. Η διάρκεια της πτήσης ήταν δύο ώρες και η διαδρομή του αεροσκάφους ήταν προκαθορισμένη.

Η χρονική της διάρκεια επέτρεψε τη διενέργεια σειράς ελέγχων των συστημάτων του, πριν από την ασφαλή του προσγείωση. Το Τ1 θα ακολουθήσουν άλλα τέσσερα πρωτότυπα MQ-25 τα οποία στο σύνολό τους θα παραδοθούν στο USN για την υλοποίηση της φάσης EDM (Engineering Development Model) η οποία φυσικά θα περιλαμβάνει και δοκιμές απο/προσνηώσεων από το κατάστρωμα αεροπλανοφόρου.

Υπενθυμίζεται, ότι μετά την απόσυρση των S-3A Viking που είχαν τροποποιηθεί σε ιπτάμενα τάνκερ, το USN βασίζεται στα αεροσκάφη F/A-18E/F Super Hornet για την κάλυψη του ρόλου αυτού (μέσω τεχνικής buddy-buddy). Οι δυνατότητες όμως είναι περιορισμένες, λόγω της περιορισμένης χωρητικότητας καυσίμου του μαχητικού.

Η βασική απαίτηση του Αμερικανικού Ναυτικού από το MQ-25 Stingray είναι να μπορεί να απομακρύνεται από το αεροπλανοφόρο από το οποίο επιχειρεί μέχρι και 500 μίλια και να μεταφέρει ωφέλιμη ποσότητα καυσίμου (για τον ανεφοδιασμό των φίλιων αεροσκαφών) 14.000 λιβρών τουλάχιστον. Η αντίστοιχη ωφέλιμη ποσότητα του Viking σε ρόλο ιπτάμενου τάνκερ, ανέρχονταν σε 22.000 λίβρες.

Υπενθυμίζεται ότι το USN υπέγραψε με τη Boeing συμβόλαιο ύψους 805 εκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή των τεσσάρων MQ-25 της φάσης ΕDΜ, τον Αύγουστο του 2018.

Στόχος είναι η προμήθεια 72 μονάδων και η απόδοση αρχικής επιχειρησιακής ικανότητας (IOC) εντός του 2024. Το αεροσκάφος απέκτησε πιστοποιητικό αεροπλοϊμότητας από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA), στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2019.