Το Πλοίο Γενικής Υποστήριξης που δώρισε ο εφοπλιστής Πάνος Λασκαρίδης στο Πολεμικό Ναυτικό

Μια χαρμόσυνη είδηση για το Πολεμικό Ναυτικό δημοσιεύτηκε πρόσφατα στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.  Πρόκειται για την δωρεά στο Πολεμικό Ναυτικό ενός Πλοίου Γενικής Υποστήριξης από τον εφοπλιστή Π. Λασκαρίδης το οποίο θα δώσει λύσεις σε πολλές από τις απαιτήσεις του Ναυτικού στους τομείς της διάσωσης, ρυμούλκησης, υποστήριξης, πετρέλευσης εν πλώ, πυρόσβεσης, μεταφοράς υλικών και εξοπλισμού.

Το πλοίο που δωρίθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό είναι το Stril Neptune το οποίο ναυπηγήθηκε το 1999. Πρόκειται για ένα πλοίο συνολικού μήκους 70,4 μέτρων και πλάτους 16 μέτρων, βύθισμα 8 μέτρων με εκτόπισμα έμφορτο 3.010 τόνους, το οποίο ναυπηγήθηκε για την εκτέλεση αποστολών ρυμουλκού, υποστήριξης και διάσωσης επιχειρήσεων πλατφορμών άντλησης πετρελαίου (Platform Support Vessel) στην ανοικτή θάλασσα.

Το πλοίο σχεδιάστηκε και ναυπηγήθηκε με γνώμονα την ευελιξία στην πραγματοποίηση ποικίλων αποστολών στην ανοικτή θάλασσα ακόμη και υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Το πλοίο διαθέτει κατάστρωμα πολλαπλών χρήσεων συνολικής έκτασης 580 τετραγωνικών μέτρων (με διαστάσεις 44,3 μέτρα X 13,1 μέτρα), μπορεί να μεταφέρει στο κατάστρωμα φορτίο βάρους 655 τόνων, διαθέτει γερανό HMC 1301 LK35-15 μήκους 15 μέτρων και δυνατότητας ανύψωσης 3,5 τόνων και μεγάλο αριθμό δεξαμενών διαφόρων τύπων συνολικής χωρητικότητας 6.000 κυβικών μέτρων.

Το σύστημα πρόωσης του Stril Neptune αποτελείται από δυο κύριες μηχανές Caterpillar type 3608 DITA με απόδοση έκαστος 2710 bkw –3686 BHP που κινούν δυο άξονες, καθώς και δύο βοηθητικούς κινητήρες Caterpillar 3406 DIT με απόδοση έκαστος 277 bkw και τέλος έναν κινητήρα έκτακτης ανάγκης Caterpillar 3304 T απόδοσης 116 bkw που κινούν τρεις βοηθητικές προπέλες οι οποίες σε συνδυασμό με εκτεινόμενο σύστημα αζιμουθίου επιτρέπουν στο πλοίο να παραμένει δυναμικά ακίνητο (dynamic Positioning) πάνω από οποιοδήποτε σημείο του βυθού.

Το πλοίο διαθέτει σημαντικές δυνατότητες πετρέλευσης εν πλώ, πυρόσβεσης και ρυμούλκησης ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για διάσωση άνω των διακοσίων ναυαγών. Η ταχύτητα του πλοίου είναι της τάξης των 14 Κόμβων. Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από μερικά χρόνια ένα ελληνικό ναυπηγικό γραφείο είχε παρουσιάσει τα σχέδια του για ένα ανάλογων δυνατοτήτων πλοίο το οποίο είχε παρουσιαστεί στο ΠΝ και στη ΓΔΑΕΕ.

Το ελληνικό ναυπηγικό γραφείο είχε μελετήσει τις ανάγκες του ΠΝ και είχε σχεδιάσει ένα σπονδυλωτό πλοίο που μπορούσε να εκτελέσει πληθώρα αποστολών αποκτώντας σημαντική εμπειρία στην σχεδίαση και διαμόρφωση σκαφών αυτής της κατηγορίας για την κάλυψη των απαιτήσεων του ΠΝ στους τομείς της διάσωσης, ρυμούλκησης, διάσωσης πληρωμάτων υποβρυχίων, υποστήριξης, πετρέλευσης εν πλώ, πυρόσβεσης, μεταφοράς υλικών και εξοπλισμού.