Αποκάλυψη του Raider X από τη Sikorsky, άλλη μια φουτουριστική… “σύλληψη”!

Η αμερικανική Sikorsky αποκάλυψε στα μέσα Οκτωβρίου το Raider X, το ελικόπτερο νέας γενιάς το οποίο θα χρησιμοποιηθεί στη φάση των πτητικών αξιολογήσεων για την επιλογή του νικητή του προγράμματος FARA (Future Attack Reconnaissance Aircraft) από τον Στρατό των ΗΠΑ. Η εν λόγω διαδικασία με βάση τον ισχύοντα προγραμματισμό αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2023, ενώ η πρώτη μονάδα του US Army θα εξοπλιστεί με τα νέας γενιάς επιθετικά ελικόπτερα εντός του 2028.

Η αποκάλυψη του Raider-X το οποίο σχεδιαστικά προέρχεται απευθείας από το ελαφρά μικρότερο S-97 Raider, το οποίο χρησιμοποιείται από τη Sikorsky για τη διεξαγωγή διεξοδικών πτητικών δοκιμών, έρχεται ως απάντηση στην πρόσφατη παρουσίαση του περισσότερο συμβατικού Βell 360 Invictus από την πλευρά της ανταγωνίστριας Bell, που είδαμε πρόσφατα.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, τα στελέχη της Sikorsky διευκρίνισαν ότι το Raider-X είναι κατά 20% μεγαλύτερο από το S-97 Raider με μικτό βάρος 14.000 λιβρών έναντι 11.000 του S-97 και κύριο αντιπεριστρεφόμενο στροφείο διαμέτρου 39 ποδών, έναντι 34 του S-97.

Η προδιαγραφή του Αμερικανικού Στρατού κάνει λόγο για διάμετρο κύριου στροφείου όχι μεγαλύτερη των 40 ποδών, προκειμένου το νέο επιθετικό ελικόπτερο να μπορεί να επιχειρεί με μεγάλα περιθώρια ασφάλειας εντός κατοικημένων περιοχών.

Απέδωσαν επίσης έμφαση στο γεγονός ότι με τη χρήση ενός μόνο κινητήρα (Τ901), το S-97 πέταξε με μέγιστη ταχύτητα 207 κόμβων ευθεία και οριζόντια, ξεπερνώντας κατά πολύ το όριο των 180 κόμβων που έχει βάλει ως προδιαγραφή ο US Army.

Σημείωσαν επίσης ότι αρκετά εύκολα το νούμερο αυτό μπορεί με τον συνδυασμό αντιπεριστρεφόμενων στροφείων και ωστικής έλικας στο ουραίο τμήμα, να αυξηθεί μέχρι και τους 250 κόμβους στο μέλλον.

Όπως και το S-97, έτσι και το Raider-X θα αξιοποιεί το 90% της ισχύος του κινητήρα στην ωστική έλικα όταν το ελικόπτερο πετά ευθεία και οριζόντια, ενώ θα συμβαίνει το αντίστροφο όταν εκτελεί αιώρηση ή ελιγμούς κοντά στο έδαφος και με πολύ χαμηλή ταχύτητα.

Οι άνθρωποι της Sikorsky επίσης τόνισαν το γεγονός ότι το Raider X θα φέρει τα όπλα του, καθώς και μη επανδρωμένα οχήματα για συνεργατικές επιχειρήσεις στο εσωτερικό της ατράκτου, καθώς η χωρητικότητα είναι σαφώς μεγαλύτερη από οποιαδήποτε σχεδίαση της Bell.

Τέλος, παρά το γεγονός ότι είχαν σχεδιάσει το διάταξης tandem (καθίσματα χειριστή και πυροβολητή εμπρός-πίσω), RAH-66 Commance, επιμένουν ότι η διάταξη side by side που έχει υιοθετήσει στο Raider, είναι πολύ πιο αποτελεσματική σε ό,τι αφορά τη συνεργασία του πληρώματος και επομένως και την απόδοσή του, χωρίς να επηρεάζει στο παραμικρό την αεροδυναμική του ελικοπτέρου.