AIRBUS: Το αεροσκάφος A-400M θα ανεφοδιάζει και ελικόπτερα (ΦΩΤΟ)

Η Airbus γνωστοποίησε στις 24 Σεπτεμβρίου ότι ολοκληρώθηκε με επιτυχία η πρώτη σειρά δοκιμών “ξηρού” (χωρίς τροφοδοσία καυσίμου) ανεφοδιασμού ελικοπτέρων από πρωτότυπο του νέου μεταφορικού αεροσκάφους Α400Μ. Το αεροσκάφος που επιχειρούσε από το αεροδρόμιο της Getafe στην Ισπανία, πέταξε τέσσερις συνολικά πτήσεις πάνω από τη Νότια Γαλλία, κατά τις οποίες εκτελέστηκαν συνολικά 51 επιτυχείς επαφές – συνδέσεις με ελικόπτερα H225M Caracal και H160.

Κάποιες από τις συνδέσεις αυτές ήταν παράλληλες (και με τα δύο ελικόπτερα ταυτόχρονα), ενώ οι επαφές έγιναν σε διαφορετικά ύψη και ταχύτητες προκειμένου να επιβεβαιωθεί η “συμβατότητα” του αεροσκάφους και των συστημάτων ανεφοδιασμού με τα ελικόπτερα. Ξεκινώντας από το επίπεδο των 10.000 ποδών σταδιακά οι επαφές γίνονταν σε μικρότερα ύψη, φτάνοντας τελικά μέχρι και τα 1000 πόδια με ταχύτητα 105 μόλις κόμβων!

Η συνολική χωρητικότητα καυσίμου του Α400Μ ανέρχεται σε 50,8 τόνους σε δεξαμενές στην πτέρυγας και το κεντρικό δομικό στοιχείο σύνδεσης ατράκτου-πτέρυγας (wingbox), ενώ άλλοι 5,7 τόνοι μπορούν να μεταφερθούν εσωτερικά σε προσθαφαιρούμενες δεξαμενές στο εσωτερικό της ατράκτου.

Μέχρι σήμερα το Α400Μ έχει πιστοποιηθεί ως κατάλληλο για τον ανεφοδιασμό μαχητικών Rafale, Eurofighter, Tornado και F/A-18, αλλά και για μεγαλύτερα αεροσκάφη όπως το C-130, το C-295 και το Α400Μ (τεχνική buddy).

Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι ενώ η γαλλική Υπηρεσία Αμυντικών Προμηθειών και Ερευνών (DGA) είχε την ευθύνη της διεξαγωγής των δοκιμών συμβατότητας εναέριου ανεφοδιασμού ελικοπτέρων Η160 και H225M με το Α400Μ, η Γαλλική Αεροπορία παραλάμβανε το πρώτο από τα δύο καινούρια KC-130J που έχει παραγγείλει με διαδικασίες εξπρές, για την κάλυψη των επιχειρησιακών της αναγκών!

Η τελετή ένταξης του αεροσκάφους σε υπηρεσία (το δεύτερο θα παραληφθεί εντός του 2020) πραγματοποιήθηκε στις 19 Σεπτεμβρίου στην αεροπορική βάση 123 στο Orléans-Bricy. Και τα δύο νέα ιπτάμενα τάνκερ που θα αποκτηθούν ακριβώς για να διασφαλιστεί και ο εναέριος ανεφοδιασμός των ελικοπτέρων Η225Μ Caracal, θα ενταχθούν στη δύναμη της Μοίρας 2/61 “Franche-Comté” η οποία ήδη διαθέτει δύο C-130J.

Η Γαλλική Αεροπορία λοιπόν επιθυμώντας να καλύψει αυτό το επιχειρησιακό κενό θα διατηρήσει σε υπηρεσία στο μέλλον και το C-130J και το Α400Μ, αποσύροντας σταδιακά το σύνολο των μεταφορικών αεροσκαφών C-130H που διαθέτει.