Αδιαφορία ΥΠΟΙΚ και φοβία ΥΠΕΘΑ: Η ΕΑΒ θα συνεχίσει να καρκινοβατεί

Όπως γνωρίζετε η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία είναι η μοναδική Αεροπορική Βιομηχανία της Ελλάδας. Η εταιρία βρίσκεται σε μία διαχρονική νάρκη, που αν δεν ήταν η Πολεμική Αεροπορία και η Lockheed Martin να την κρατήσουν ζωντανή, δίνοντας της κάποια σημαντικά κατασκευαστικά και συντήρησης προγράμματα, θα είχε βάλει λουκέτο πριν από πολλά χρόνια. Το γιατί η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία έφτασε στο ναδίρ είναι μία μεγάλη ιστορία που την κύρια ευθύνη την έχουν οι κυβερνήσεις με τις πολιτικές που εφάρμοσαν διαχρονικά.

Του Γιώργου Τσιτσιλιάνου
ΠΗΓΗ: SLpress

Χρησιμοποιούσαν και χρησιμοποιούν ακόμη και σήμερα την εταιρία καθαρά λογιστικά, δημιουργώντας συνθήκες ασφυξίας που είναι αντιπαραγωγικές, χωρίς αναπτυξιακό σχέδιο, με κύριες αρνητικές μεταβλητές την αιχμαλωσία της εκάστοτε διοίκησης στις αποφάσεις του υπουργείου Οικονομικών.

Με τις αρρωστημένες λογικές πρόσληψης προσωπικού, ακόμη και διοίκησης σε ορισμένες περιπτώσεις, ικανοποιούν πολιτικές σκοπιμότητες. Όμως, ας αφήσουμε το παρελθόν και ας πάμε να δούμε κάτι το παράδοξο που συμβαίνει με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία επηρεάζοντας τόσο το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων, όσο και την οικονομία της χώρας.

Ενώ όλα τα προγράμματά της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας είναι αρμοδιότητας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, η Βιομηχανία έχει “αφεντικό” το υπουργείο Οικονομικών. Πρόκειται, δηλαδή, για μια κατάσταση ασύμβατης λογικής που δεν επιτρέπει την αναπτυξιακή πορεία της εταιρίας.

Συγκεκριμένα, η Βιομηχανία αυτή τη στγιμή πρέπει να διεκπεραιώσει προγράμματα συντήρησης αεροσκαφών C-130, F-4E, F-16, CL-215/415, πυροσβεστικά, ελικόπτερα, κλπ. Πρέπει επίσης να φέρει εις πέρας προγράμματα αναβάθμισης των F-16 σε Viper, P-3B Orion, C-130, όλα σε συμβατική συνεργασία με την Lockheed Martin.

Η δε αναβάθμιση των C-130 κρίνεται επιτακτική, και αυτό το γνωρίζουν οι αρμόδιοι του υπουργείο Εθνικής Άμυνας, όπως και τα υπόλοιπα προγράμματα που λογικά θα έπρεπε να έχουν γίνει χθες, αν είχαμε το στοιχειώδες μυαλό. Πρόκειται για προγράμματα κατασκευής “apartments” όλων των F-16 και C-13J της Lockheed Martin που κυκλοφορούν στην αγορά και δίνουν μηνιαία έσοδα στην εταιρία για να επιβιώσει.

Ωστόσο, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας δεν έχει τη δυνατότητα να διαχειριστεί τα εν λόγω προγράμματα –που επιβάλλεται να τρέξουν με πολύ γρήγορους ρυθμούς– αφού δεν διαθέτει, λόγω του καθεστώτος, τα απαιτούμενα εργαλεία. Μια από τις αιτίες είναι ότι υπάρχει έλλειψη ειδικού τεχνικού προσωπικού, λόγω των μακροχρόνιων διαδικασιών πρόληψης.

Η διοίκηση δεν έχει τη δυνατότητα –υπό το σημερινό καθεστώς– να διαχειριστεί την στοιχειώδη έλλειψη κατάλληλων υλικών. Αυτό μπορεί να οφείλεται είτε στην αδυναμία ρευστότητας, είτε στις χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες ως προς την εφοδιαστική υποστήριξη, είτε στον τρόπο διαχείρισης των εργαζομένων, καθώς δεν υπάρχει ευελιξία κινήσεων για τη λύση αναφυόμενων προβλημάτων.

Σιγή ιχθύος από υπουργείο Εθνικής Άμυνας
Πρόσφατα είχαμε τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων λόγω της αδιαλλαξίας του κ. Σταϊκούρα ως προς κάποια επιδόματα, όπως της ανθυγιεινής και επικινδύνου εργασίας, κ.α, που τα έκρινε αιφνιδιαστικά παράνομα.

Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας ενώ έβλεπε ότι τα προγράμματά του θα πάνε πίσω αν δεν επιλυθεί το θέμα, κρατούσε σιγή ιχθύος. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ