Πρώτη χρήση του AAG από Super Hornet

Τη για πρώτη φορά επιτυχή χρήση από μαχητικό F/A-18E Super Hornet της 23ης Μοίρας Δοκιμών Ναυτικών Αεροσκαφών Κρούσης (Naval Strike Aircraft Test Squadron 23 – VX-23) του νέου προηγμένου συστήματος σύλληψης (AAG: Advanced Arresting Gear) που εγκαθίσταται στα νέα αεροπλανοφόρα του Ναυτικού των ΗΠΑ, ανακοίνωσε η Διοίκηση Ναυτικών Αεροπορικών Συστημάτων (NAVAIR: Naval Air Systems Command).

Η συγκεκριμένη δοκιμή πραγματοποιήθηκε στις 31 Μαρτίου 2016 με τη χρήση επίγειου συστήματος AAG που έχει τοποθετηθεί στην εγκατάσταση διαδρόμου προσγείωσης με σύλληψη (RALS: Runway Arrested Landing Site), στη διακλαδική βάση McGuire-Dix-Lakehurt, στο New Jersey. Θα πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι οι δοκιμές με την εγκατάσταση RALS είναι εξαιρετικά κρίσιμες για το πρόγραμμα των νέων αεροπλανοφόρων τύπου Ford CVN-78.

Το AAG που έχει αναπτυχθεί από τη General Atomics σε συνεργασία με το Ναυτικό των ΗΠΑ, αποτελεί νέας γενεάς στροβιλο-ηλεκτρικό σύστημα σύλληψης που περιλαμβάνει απορροφητές ενέργειας, σύστημα διαχείρισης ενέργειας και ψηφιακό σύστημα ελέγχου, και το οποίο προσφέρει σημαντικά οφέλη σε σχέση με τα εν χρήσει συστήματα σύλληψης Mk. 7 Mod.3 και Mod. 4.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η αυξημένη αξιοπιστία, το μεγάλο επίπεδο ασφαλείας, οι μειωμένες απαιτήσεις στελέχωσης και το χαμηλότερο κόστος κύκλου ζωής. Επιπρόσθετα, το AAG έχει σχεδιαστεί για τη σύλληψη ευρέος φάσματος αεροσκαφών από τα ελαφρότερα μη επανδρωμένα μέχρι τα βαρύτερα επανδρωμένα.

Το AAG έχει ήδη εγκατασταθεί στο αεροπλανοφόρο Gerald R Ford CVN 78 και πρόκειται να εγκατασταθεί στο δεύτερο του τύπου, το John F Kennedy CVN 79 που ναυπηγείται. Πάντως κατά τις δοκιμές του επίγειου συστήματος που διεξήχθησαν το 2013 διαπιστώθηκαν ορισμένα προβλήματα που απαίτησαν επανασχεδίαση του συστήματος.

Αμφιβολίες για την αξιοπιστία του συστήματος εξέφρασε και ο διευθυντής Επιχειρησιακής Δοκιμής και Αξιολόγησης (Director of Operational Test and Evaluation – DOT&E), που στην πιο πρόσφατη έκθεση του αναφέρει ότι με βάση τα πιο πρόσφατα δεδομένα αξιοπιστίας του Δεκεμβρίου του 2013 το AAG παρουσιάζει 20 μέσους κύκλους (κάθε κύκλος αντιστοιχεί στην ανάκτηση ενός αεροσκάφους) μεταξύ εμφάνισης αποτυχίας επιχειρησιακής αποστολής (MCBOMF: Mean Cycles Between Operational Mission Failure).