Προς οριστικοποίηση οι προδιαγραφές του μελλοντικού α/φ FVL

Κοντά στην οριστικοποίηση των επιχειρησιακών και τεχνικών προδιαγραφών του προγράμματος του μελλοντικού αεροσκάφους (ελικοπτέρου) κάθετης ανύψωσης FVL (Future Vertical Lift) βρίσκεται ο Στρατός των ΗΠΑ.

Σκοπός του προγράμματος είναι η ανάπτυξη της επόμενης γενεάς ελικοπτέρων που θα ενταχθούν σε υπηρεσία τις επόμενες δεκαετίες αντικαθιστώντας όλους τους υφιστάμενους τύπους από τα OH-58D Kiowa που έχουν ήδη αποσυρθεί έως τα βαρέα μεταφορικά CH-47 Chinook.

Μάλιστα, το συγκεκριμένο πρόγραμμα, που σε πλήρη ανάπτυξη θα αποδώσει πέντε διαφορετικές κατηγορίες ελικοπτέρων με κοινή αρχιτεκτονική για τις δυνάμεις του Στρατού, του Ναυτικού, των Πεζοναυτών και των Ειδικών Επιχειρήσεων, εκτιμάται ότι θα αποτελέσει το δεύτερο μεγαλύτερο ύψους εξοπλιστικό πρόγραμμα των ΗΠΑ μετά το ύψους 332 δις ευρώ F-35 Lightning II.

Προς το παρόν, το υπουργείο Άμυνας εξετάζει ποια κατηγορία ελικοπτέρων θα πρέπει να αναπτυχθεί πρώτα: το FVL Light, ένα ελαφράς αναγνώρισης, κρούσης, αεροκίνησης / μεταφοράς που θα επιτυγχάνει ταχύτητα πτήσης υψηλότερη των 200 κόμβων (370 χιλιόμετρα ανά ώρα) και εμβέλεια χωρίς ανεφοδιασμό 229 ναυτικών μιλίων (424 χιλιόμετρα) ή to FVL Medium, ένα μέσου βάρους, γενικής χρήσης με μέγιστη ταχύτητα πτήσης 230 έως 310 κόμβους (426 έως 574 χιλιόμετρα ανά ώρα) και εμβέλεια 229 έως 450 ναυτικά μίλια (424 έως 833 χιλιόμετρα).


Πάντως και για τις δύο κατηγορίες, που οι επιχειρησιακές προδιαγραφές των οποίων καθορίσθηκαν από τη Διοίκηση Εκπαίδευσης και Δόγματος (TRADOC: Training and Doctrine Command) του Στρατού των ΗΠΑ, εξεδόθησαν ισάριθμες αιτήσεις για πληροφορίες (RFI: Request For Information) που είχαν ως καταληκτική ημερομηνία την 7η Απριλίου 2016.

Στη βάση των απαντήσεων που λήφθηκαν από όλους τους κύριους κατασκευαστές ελικοπτέρων στις ΗΠΑ και όχι μόνο ο Στρατός των ΗΠΑ θα οριστικοποιήσει τις επιχειρησιακές και τεχνικές απαιτήσεις του και τον προσεχή Οκτώβριο θα αποφασίσει τη στρατηγική προμήθειας.

Στη συνέχεια θα ακολουθήσει η ανάλυση των εναλλακτικών επιλογών και το 2018 η έκδοση αίτησης για προσφορές (RFP: Request For Proposal). Με βάση τον υφιστάμενο προγραμματισμό η επιλογή των υποψηφίων για τη φάση ωρίμανσης της τεχνολογίας αναμένεται περί το 2021.

Υπενθυμίζεται, ότι οι βάσεις για το πρόγραμμα FVL τέθηκαν με την υλοποίηση του προγράμματος έρευνας τεχνολογίας JMR που η υλοποίηση του άρχισε το 2013 και θα συνεχιστεί μέχρι το 2019.

Μάλιστα, η πρώτη πτήση των δύο συμμετοχών στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, του κατασκευής Bell V-280 Valor (η έκδοση επιθετικού ελικοπτέρου, που διαθέτει εσωτερικές αποθήκες οπλισμού, απεικονίζεται στη συνημμένη καλλιτεχνική απεικόνιση) και του κατασκευής Sikorsky – Boeing SB-1 Defiant προγραμματίζεται για τον Αύγουστο – Σεπτέμβριο 2017.

Επίσης, μέσω του προγράμματος JMR χρηματοδοτούνται λειτουργικές δοκιμές του κατασκευής της Karem Airctaft βέλτιστης ταχύτητας αεροσκάφους κλινόντων στροφείων (απεικονίζεται στη συνημμένη καλλιτεχνική απεικόνιση) και της σχεδίασης της AVX Aircraft (επίσης απεικονίζεται στη συνημμένη καλλιτεχνική απεικόνιση).

Μετά την προσθήκη πιστώσεων από το Κογκρέσο στους προϋπολογισμούς των οικονομικών ετών 2015 και 2016 οι δυναμικές δοκιμές (επί πύργου) της πτέρυγας και του στροφείου της σχεδίασης της Karem Aircraft προγραμματίζονται για τα τέλη του 2018 ή τις αρχές του 2019.

Ο Στρατός των ΗΠΑ εμφανίζεται αισιόδοξος για την επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος FVL και μάλιστα, κατά δήλωση αξιωματούχων του, έχει ήδη αφιερώσει πολλή χρόνο και προσπάθεια στην ανάλυση των διδαγμάτων από προγενέστερα προγράμματα (όπως το RAH-66 Comanche) με σκοπό όχι μόνο να εντοπίσει τα σφάλματα που οδήγησαν στην αποτυχία αλλά και να δημιουργήσει τα σημεία αναφοράς βάσει των οποίων θα αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητα των σχεδιάσεων.

«Θα συνεχίσουμε να τροφοδοτούμε με αυτά τα διδάγματα τη στρατηγική προμήθειας ώστε να μην επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος», δήλωσε χαρακτηριστικά αξιωματούχος του Στρατού των ΗΠΑ.