Αλγερία: Έναρξη κατασκευής αποβατικού πλοίου!

Ξεκίνησε η διαδικασία κατασκευής του νέου αποβατικού δεξαμενοπλοίου του Αλγερινού Ναυτικού, με την κοπή των ελασμάτων του σκάφους, όπως ανακοίνωσε η κύρια ανάδοχος του προγράμματος, η ιταλική Orizzonte Sistemi Navali (OSN), που ανήκει στον όμιλο Fincantieri.

Το σκάφος πέρα από «βάση» ελικοπτέρων θα αναλαμβάνει και ποικιλία άλλων στρατιωτικών και πολιτικής φύσης αποστολών. Υπολογίζεται ότι το σκάφος θα κοστίσει 400 εκατομμύρια ευρώ, με το πλοίο να καθελκύεται, βάσει του χρονοδιαγράμματος, το τέλος του 2013, και με την παράδοσή του να τοποθετείται το 2014.

 

 

Το σκάφος θα βασίζεται στην κλάση San Giusto του Ιταλικού Ναυτικού. Το τελευταίο διαθέτει τρία σκάφη του τύπου, από τις αρχές του ’90. Με βάση αυτά τα στοιχεία, τα αλγερινά πλοία θα έχουν εκτόπισμα 8.800 τόννων πλήρη φόρτου, μήκος 143 μέτρων και εξελιγμένα συστήματα Διοίκησης κι Ελέγχου.

Η αυτονομία του σκάφους θα φτάνει τα 7.000 ναυτικά μίλια με οικονομική ταχύτητα 15 κόμβων, ενώ η μέγιστη ταχύτητα θα φτάνει τους 20 κόμβους.

Στο εμπρόσθιο τμήμα θα υπάρχει ένα πυροβόλο Oto Melara Super Rapid 76χλστ/62. Ο οπλισμός θα συμπληρώνεται από έναν κάθετο εκτοξευτή πυραύλων A50 Sylver με βλήματα Aster 15 και δύο επανδρωμένα πυροβόλα των 25 χλστ. Για την παθητική άμυνα θα υπάρχουν εκτοξευτές αντιμέτρων της Oto Melara.

 

 

Υπάρχουν δύο τμήματα στα οποία θα μπορούν να απο/προσγειώνονται τα ελικόπτερα, ένα στην πρύμνη κι ένα στην πλώρη, αν και το κατάστρωμα πτήσης είναι ενιαίο. Την μετακίνησή τους από τα υπόστεγα θα την αναλαμβάνει ένας ανελκυστήρας ανυψωτικής ικανότητας 30 τόνων στο μέσο του σκάφους, δίπλα από την υπερκατασκευή.

Τα κύρια ηλεκτρονικά συστήματα – αισθητήρες του σκάφους θα παράσχει η SELEX. Πιο συγκεκριμένα, θα κατασκευάσει το ραντάρ διάταξης φάσης, το σύστημα IFF διάταξης φάσης, καθώς και όλες τις τηλεπικοινωνίες. Τέλος, η Elettronica θα παραδώσει το σύστημα διαχείρισης ηλεκτρονικού πολέμου και τα συστήματα ESM.

Πέρα από τα ιπτάμενα μέσα, το πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει και τρία μικρά αποβατικά σκάφη, ένα μεγαλύτερο κι ένα φουσκωτό με γάστρα. Επιπλέον, θα μπορεί να μεταφέρει στο υπόστεγό του 15 τεθωρακισμένα οχήματα, τα οποία θα φορτώνονται από πλευρική ράμπα.