Νέο συνοριακό πέρασμα Ελλάδας-Βουλγαρίας…

Με κάθε επισημότητα, παρουσία των προέδρων Ελλάδας και Βουλγαρίας, πραγματοποιείται στις 11.30 η τελετή εγκαινίων για το νέο συνοριακό πέρασμα που θα ενώσει τις δυο χώρες.

Πρόκειται για το μεθοριακή διάβαση Ιβαΐλογκραντ-Κυπρίνου (κοντά στην Αλεξανδρούπολη), η οποία είναι συνολικά η πέμπτη οδός πρόσβασης που ενώνει πλέον τις δυο χώρες. Θα εξυπηρετεί μόνο τη διέλευση αυτοκινήτων και δεν θα διαθέτει (τουλάχιστον προς το παρόν, τελωνειακή υπηρεσία. Τα κοινά σύνορα Ελλάδας-Βουλγαρία έχουν συνολικό μήκος 493 χιλιόμετρα. Οι άλλες τέσσερις μεθοριακές διαβάσεις είναι Κουλάτα-Προμαχώνας, Ίλιντεν-Εξοχή, Σβίλενγκραντ-Ορμένιο και Ζλάτογκραντ-Θέρμες.

Οι πρόεδροι Γκιόργκι Παρβάνοβ και Κάρολος Παπούλιας, αναμένεται να έχουν στη συνέχεια συνάντηση στη βουλγαρική πλευρά των συνόρων, κατά την οποία θα συζητηθούν οι διμερείς σχέσεις που κλείνουν 130 χρόνια ζωής.

Ενδεχομένως να στερείται νοήματος, για τον πολύ κόσμο, το να μελετηθεί από στρατιωτικής-επιχειρησιακής απόψεως η σημασία ύπαρξης πέντε συνοριακών διαβάσεων με τη Βουλγαρία. Ωστόσο, ας κάνουμε τουλάχιστον τα αυτονόητα. Μήπως να ξυπνούσαν στην κυβέρνηση και στην αντιπολίτευση, να άφηναν κατά μέρος τις όποιες σκοπιμότητες και να υλοποιούσαν το κρίσιμης εθνικής σημασίας έργο του κάθετου άξονα που θα διατρέχει μια σειρά από υπανάπτυκτα χωριά;

Η υπανάπτυξη έχει καταστεί το ισχυρότερο όπλο της Τουρκίας που καταβάλει κάθε προσπάθεια διείσδυσης στην περιοχή… Μιλάμε για την οδό Νέα Σάντα – Μέγα Δέρειο – Ορεστιάδα, η οποία πρέπει να εκσυγχρονιστεί, ένα έργο το οποίο πρέπει να λάβει κατεπείγουσα προτεραιότητα. Ανάλογες όμως ενέργειες είναι απαραίτητο να γίνουν και σε πολλά άλλα του κεντρικού και του νότιου Έβρου.

Ο ίδιος δρόμος θα επέτρεπε την ταχύτατη αποστολή εφεδρειών σε περίπτωση ανάγκης, όχι με τη Βουλγαρία, αλλά με την Τουρκία. Διότι το υπάρχον δίκτυο θα καθιστούσε τις φίλιες δυνάμεις έρμαια των διαθέσεων των χειριστών των αυτοκινούμενων πυροβόλων Firtina…

Άρα η συνάφεια του θέματος των οδών πρόσβασης από και προς τη Βουλγαρία με την προαναφερθείσα ανάγκη για την ανάπτυξη οδικού δικτύου στον Νότιο Έβρο (και όχι μόνο) είναι ο τρόπος με τον οποίο καθορίζονται οι προτεραιότητες σε αυτή τη χώρα – του παραλόγου ενίοτε – που λέγεται Ελλάδα…

Κι επειδή τα πράγματα αυτά έχουν γραφτεί από το περιοδικό «ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ & ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ», παραπέμπουμε σε έναν φιλικό και απολύτως αξιόλογο διαδικτυακό κόμβο «http://www.enkripto.com/2010/09/balyoz_08.html», όπου μπορείτε να διαβάσετε το σχετικό άρθρο του περιοδικού, ένα άρθρο που έδειξε να αφυπνίζει αρκετές συνειδήσεις και το ενδιαφέρον που προκάλεσε αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη.