Νέες τορπίλες για το Πολεμικό Ναυτικό

Την προμήθεια 59 τορπιλών βαρέως τύπου περιέχει σε υψηλή προτεραιότητα το νέο ΕΜΠΑΕ 2011-2015 των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Οι νέες τορπίλες πρόκειται να εξοπλίσουν κατά κύριο λόγο τα τέσσερα νέα υποβρύχια Type 214. Η συγκεκριμένη προμήθεια έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κενό που δημιουργείται από την επικείμενη ένταξη στον ελληνικό υποβρυχιακό στόλο των τεσσάρων νέων υποβρυχίων Type 214. Υπενθυμίζεται ότι στο προηγούμενο ΕΜΠΑΕ περιλαμβανόταν η προμήθεια 70 νέων τορπιλών αλλά δυστυχώς το συγκεκριμένο πρόγραμμα κατέληξε σε τέλμα. Οι υποψηφιότητες τότε ήταν η γερμανική DM2A4 της Atlas Elektronik και η γαλλο-ιταλική προέλευσης Black Shark της WASS (Whitehead Alenia Sistemi Subacquei).

© ATLAS

Αξίζει να αναφερθεί ότι στην προσπάθεια υλοποίησης του προγράμματος τότε είχαν ανακύψει σοβαρά προβλήματα για την πλήρη ολοκλήρωση του όπλου στο σύστημα μάχης των υποβρυχίων Type 214 (ISUS 90 επίσης κατασκευή της Atlas Elektronik), τα δε οικονομικά κόστη ήταν σημαντικά σε τέτοιο βαθμό που να υπερκαλύψουν και την διαφορά των δύο αρχικών οικονομικών προσφορών της Atlas Elektronik και της Whitehead καθώς η δεύτερη είχε συμπιέσει (για ευνόητους λόγους) σημαντικά το κόστος. Οι παρακολουθούντες τα ελληνικά ναυτικά προγράμματα πιθανόν να ενθυμούνται ακόμα τη φιλολογία που είχε αναπτυχθεί περί πλήρους ή μερικής ολοκλήρωσης. Κύριος βιομηχανικός εταίρος της Atlas Elektronik ήταν η ελληνική Sunlight η οποία είχε μάλιστα τότε προτείνει και την κατασκευή μίας ελληνοποιημένης έκδοσης της DM2A4.

Το πρόγραμμα είναι επίσης αξιομνημόνευτο καθώς μόνο λόγω κακής συγκυρίας (λόγω αποτυχίας στις αρχικές δοκιμές του Παπανικολής) δεν ξαναζούμε το σίριαλ των πυρομαχικών των αρμάτων μάχης. Βέβαια και στις δύο περιπτώσεις ο επιχειρησιακός φορέας είχε εγκαίρως προνοήσει για τον προγραμματισμό υλοποίησης των αντίστοιχων προγραμμάτων όπως συμβαίνει και αυτή τη φορά. Ελπίζουμε ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι στην ολοκλήρωση του νέου προγράμματος θα μελετήσουν σε βάθος τα δεδομένα και την κατάληξη σε τέλμα του προηγούμενου ώστε να αποφευχθούν παγίδες που θα οδηγήσουν στην παράταση ή παραπομπή του στις ελληνικές καλένδες.