Μεγαλύτερου εκτοπίσματος το νέο ιαπωνικό «αντιτορπιλικό ελικοπτέρων»

Σύμφωνα με επιβεβαιωμένες πληροφορίες το τρίτο ιαπωνικό «αντιτορπιλικό ελικοπτέρων», θα είναι σημαντικά μεγαλύτερου μεγέθους και εκτοπίσματος από τα πλοία της κλάσης 16DDH Hyuga που την παρούσα περίοδο εισάγονται σε υπηρεσία.

Συγκεκριμένα το κλάσης 22DDH θα έχει μήκος 248 μέτρα και πλάτος 39 μέτρα, ενώ το εκτόπισμα του θα υπερβαίνει τους 24.000 τόνους. Με αυτά τα χαρακτηριστικά είναι τουλάχιστον 50% μεγαλύτερο από τα πλοία της κλάσης 16DDH Hyuga. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο χαρακτηρισμός ««αντιτορπιλικό ελικοπτέρων» (DDH) αποτελεί ευφημισμό καθώς το νέο πλοίο στην πράξη είναι ένα «τυπικό» ελικοπτεροφόρο, το οποίο από πλευράς μεγέθους είναι παρόμοιο με ένα αεροπλανοφόρο κλάσης Essex (Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος) του Αμερικανικού ναυτικού. Καλλιτεχνικές απεικονίσεις του 22DDH δείχνουν ένα ελικοπτεροφόρο με παρόμοια υπερκατασκευή με αυτή της κλάσης 16DDH Hyuga, και σαφώς πιο επιμηκυμένο κατάστρωμα πτήσεων.

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις τα πλοία της νέας κλάσης θα είναι ικανά να φιλοξενήσουν τόσο την έκδοση καθέτου απο-προσγείωσης του διακλαδικού μαχητικού κρούσης (F-35B), όσο και αεροσκάφη κεκλιμένων πτερύγων όπως το V-22 Osprey ή τα παράγωγα του. Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει και στον ιδιαίτερα ενισχυμένο οπλισμό του πλοίου που πλέον περιλαμβάνει τρία συστήματα εγγύς αντιβληματικής προστασίας Phalanx Mk 15 και δύο εκτοξευτές RIM-116 RAM (σε σχέση με τα μόλις δύο Phalanx Mk 15 της κλάσης 16DDH Hyuga).

Πάντως η νέα κλάση πιστοποιεί με τον πιο εμφανή τρόπο την επιστροφή του Ιαπωνικού ναυτικού (JMSDF) στις «ανοικτές» θάλασσες και την ανάληψη πολύ πιο ενεργητικού ρόλο στον Ειρηνικό Ωκεανό από την αυτοάμυνα του ιαπωνικού νησιωτικού συμπλέγματος.