ΥΠΕΘΑ: Υπουργικές εμμονές κάνουν άνω-κάτω την ελληνική άμυνα

«Ακατανόητη εμμονή» του υπουργού Εθνικής Άμυνας για τη συμμετοχή στη διακρατική συμφωνία με τη Σαουδική Αραβία του «μεσάζοντα» επιχειρηματία Παπαδόπουλου, καταλόγισε ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Ανδρέας Λοβέρδος, στη γνωστή πολιτική κλοτσοπατινάδα που βρίσκεται σε εξέλιξη για το θέμα της πώλησης πυρομαχικών και βλημάτων που δεν προχώρησε.

Φαίνεται όμως ότι η λέξη «εμμονή» είναι επιτυχημένη, αφού περιγράφει έναν χαρακτηρισμό ο οποίος θα μπορούσε να αποδοθεί και σε άλλες υποθέσεις των Ενόπλων Δυνάμεων. Η πρώτη είναι εμμονή με… στροφείο, καθώς αφορά τα ελικόπτερα NH-90, για τα οποία οι «ιδέες-εμπνεύσεις Καμμένου» για να τα ξεφορτωθεί, χωρίς φυσικά να έχει πρώτα εξασφαλίσει θεσμικά τη σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου επιτελείου, τροφοδοτούν χιουμοριστικές αναφορές στην «πιάτσα της άμυνας» στην Ελλάδα!

Γενικότερα, το «κόλλημα» του υπουργού με τους Γερμανούς δεν έχει προηγούμενο! Η δεύτερη είναι εμμονή… ναυπηγική! Μόλις «έφαγε πόρτα» η κυβέρνηση από γερμανικό ναυπηγείο που διερεύνησαν για να του «πασάρουν» το προσεχώς υφαρπαγμένο από τον ιδιοκτήτη του ναυπηγείο Σκαραμαγκά, φέρεται να «τα έριξε» στον αναπληρωτή του που έκανε τις επαφές με τους κακούς Γερμανούς και έλαβε απάντηση ότι μια εξαγορά στην Αυστραλία έχει προτεραιότητα!

Το αν αυτός που «κολλάει» αρνητικά με κάποιον ή με κάτι… του συμβαίνει και το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή «κολλάει» θετικά με κάποιον ή με κάτι, μένει να αποδειχθεί. Αν γενικά στη ζωή του έμαθε κανείς να πείθει τον εαυτό του επί τη βάση του σχήματος «το κακό και το καλό», στην περίπτωσή μας αναμένεται να διαπιστωθεί ποιος εκπροσωπεί το «καλό».

ΚΡΑΤΙΚΗ “ERRATIC BEHAVIOR”

Ενός ναυπηγείου, παρεμπιπτόντως, μιλώντας για τον Σκαραμαγκά, τον οποίο αφού πρώτα ξεφορτώθηκε η τότε κυβέρνηση τους Γερμανούς και το φόρτωσε σε άλλον, στο οποίο εν συνεχεία απαγόρευσε (όχι η παρούσα, για να είμαστε δίκαιοι) κάθε εξαγωγική δραστηριότητα, παρότι το επιχειρηματικό σχέδιο που είχαν εγκρίνει μιλούσε για στρατιωτικές εξαγωγές!

Στη συνέχεια οι νεοέλληνες κυβερνώντες κατηγορούν μέχρι σήμερα την ιδιοκτησία… ότι δεν τους πληρώνει το πρόστιμο εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για παράνομες κρατικές χρηματοδοτήσεις που δεν έλαβε ο σημερινός ιδιοκτήτης αλλά πλήρωσε το ένδοξο ελληνικό Δημόσιο και γι’ αυτό καταδικάστηκε!

Έδωσε το Δημόσιο τα χρήματα από τη μία στην άλλη του τσέπη, στο πολιτικό τμήμα του ναυπηγείου, όταν τα ΕΝΑΕ ήταν υπό τον έλεγχο του Δημοσίου! Θα μας κρεμάσουν κουδούνια… γι’ αυτά τα καραγκιοζιλίκια μας καταδίκασε διεθνές δικαστήριο.

Πλέον, οι συνεχιστές της… παράδοσης στον συγκεκριμένο παρανοϊκό τρόπο διαχείρισης των κρατικών υποθέσεων, θέλουν να ακυρώσουν την απόφαση διεθνούς δικαιοδοτικού οργάνου στο οποίο είχαν συμφωνήσει ρητώς να προσφύγουν για επίλυση της όποιας διένεξης ανακύψει, με προσφυγή στην εσωτερική Δικαιοσύνη!

Κι όλα αυτά, αφού πρώτα βάφτισαν την ιδιοκτησία «δήθεν επενδυτή», διευκολύνοντάς την να κερδίσει το δικαστήριο σε βαρος του κράτους, δηλαδή του φορολογούμενου. Η απόφαση του διεθνούς διαιτητικού δικαστηρίου είναι αποκαλυπτική. Αλήθεια, θυμάται κανείς στην κυβέρνηση αν έχουμε παρόμοιο νομικό προηγούμενο και που κατέληξε τελικά; Το κράτος έχει συνέχεια… οπότε συνεχίζεται η διαχρονικά παράλογη συμπεριφορά.

Η γελοιότητα σε όλο της το μεγαλείο… αλλά προφανώς υπολογίζουν, ότι δεν θα κυβερνούν όταν η υπόθεση «σκάσει στη μούρη» του άμοιρου του Έλληνα φορολογούμενου. Αν ήξεραν οι πολιτικοί μας ότι η τεκμηριωμένη και μετρήσιμη ζημία στα συμφέροντα του δημοσίου συνεπαγόταν προσωπικές ευθύνες, από τις οποίες φυσικά φρόντισαν να απαλλαγούν νομοθετώντας αναλόγως – άλλοι «ξύπνιοι» πριν από αυτούς – όλα θα ήταν διαφορετικά.

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ F-16, Η ΝΕΑ… ΕΜΜΟΝΗ

Πάμε πίσω όμως στα περί «εμμονών»! Η νέα που μας ταλαιπωρεί είναι αυτή με την παρέμβαση της Boeing στην αναβάθμιση του στόλου των μαχητικών F-16. Μόλις παρενέβη ο Αμερικανός πρέσβης λέγοντάς τους ο άνθρωπος ουσιαστικά το αυτονόητο: «Κάντε ό,τι θέλετε, δικαίωμά σας είναι, αλλά τερματίστε πρώτα την εν εξελίξει διαδικασία διακρατικής συμφωνίας που έχει ως κύριο κατασκευαστή (σ.σ. main contractor) την Lockheed Martin»!

Έπεσαν «να τον φάνε»… διά της πλαγίας φυσικά! Μέχρι θέμα… εθνικής κυριαρχίας έθεταν ορισμένοι! Δεν μας είπε κανείς να μην το κάνουμε! Απλά να σεβαστούμε και να τηρήσουμε πάγιες διαδικασίες μας ζήτησαν! Θέλουμε να κάνουμε δουλειά με την Boeing; «Ο δρόμος είναι ανοιχτός και τα σκυλιά δεμένα»! Αρκεί να τηρήσουμε τη διαδικασία.

Καταρχάς, θέλουμε διακρατική και με τη Boeing ή απευθείας συνεννόηση με την εταιρία και συμβόλαιο; Το πρώτο είναι η απάντηση, λόγω του νόμου του 2011, ο οποίος… κακός, στραβός, αυτός είναι και δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να τον τηρήσουμε μέχρι να αλλαχτεί. Και πρέπει να αλλάξει, διότι κατέστησε ανέφικτο να προμηθευτούμε ακόμα και μια βίδα για κάποιο κύριο οπλικό σύστημα.

Άρα, πάρτε κύριοι του ΥΠΕΘΑ την ευθύνη και ΑΚΥΡΩΣΤΕ την εξέλιξη της διακρατικής και όσα έχουν μέχρι στιγμής επιτευχθεί στον τομέα της μείωσης των απαιτήσεων του αμερικανικού κράτους στο πλαίσιο της σύμβασης που θα πρέπει να υπογράψουμε. Λέμε ψέματα ότι ανέρχονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ;

Η εμπλοκή του αμερικανικού κράτους μέσω της Αεροπορίας (USAF), λόγω της «διακρατικής», αποτιμάται σε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια. Ακυρώστε λοιπόν όσα έγιναν μέχρι τώρα και ξεκινήστε από την αρχή την ίδια διαδικασία με την Boeing. Στο τέλος, την αναβάθμιση των F-16 στην Ελλάδα θα την αποφασίσουμε όταν θα πρέπει να τα αποσύρουμε.

Είτε μας αρέσει είτε όχι, τη διαδικασία αυτή δεν μπορούμε να την παρακάμψουμε. Ο Αμερικανός πρεσβευτής δεν εκπροσωπεί εδώ τα συμφέροντα της μιας ή της άλλης εταιρίας, αλλά πρωτίστως του αμερικανικού κράτους και φέρει ευθύνη για την τήρηση άνω από όλα της αμερικανικής νομοθεσίας που διέπει τις διμερείς ή πολυμερείς συνεργασίες.

Οπότε ας αφήσουμε επιτέλους τις γελοιότητες. Για μια φορά τουλάχιστον, μπας και τελειώσουμε με καθυστέρηση τουλάχιστον μιας δεκαετίας και ξεκινήσουμε την αναβάθμιση. Μόλις κατάλαβε την «γκέλα» ο Καμμένος μετά την παρέμβαση του Αμερικανού πρέσβη, άλλαξε το «τροπάριο» και τώρα η παρουσίαση της Boeing θα γίνει λέει στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ).

Θα επανέλθουμε στην επόμενη ανάρτηση στο θέμα, για να αποδείξουμε ότι οι αεροπόροι έχουν υποχρεωθεί να υπακούσουν στην πολιτική επιθυμία, «καταπίνοντας» άλλη μία καθυστέρηση. Ας μείνουμε όμως και να ολοκληρώσουμε το παρόν σημείωμα με τις «εμμονές», αφού η μεγαλύτερη όλων είναι αυτές καθαυτές οι διακρατικές συμβάσεις.

Η ΚΟΡΩΝΙΔΑ ΤΩΝ ΕΜΜΟΝΩΝ… ΟΙ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ!

Έτσι την πάτησε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας με τη συμφωνία για τα πυρομαχικά και τις βόμβες για τη Σαουδική Αραβία. Αυτός δεν ξεφώνιζε στα κανάλια υπερθεματίζοντας για τις διακρατικές συμβάσεις, αφού υποτίθεται προστατεύουν… από τις «μίζες»; Τώρα τα βρίσκει μπροστά του και «του δένουν τα χέρια». Προς το παρόν μεταφορικά, διότι η αντιπολίτευση δεσμεύεται να το μετατρέψει… και σε κυριολεκτικά.

Ακόμα και να έχει δίκιο στη θεμελιακή του σκέψη να ξεφορτωθεί πλεονάζοντα πυρομαχικά και βόμβες, κάνοντας και εξωτερική πολιτική (…) αλλά και εξασφαλίζοντας «χρήμα με ουρά» για τα σημερινά δεδομένα, ώστε να μη φωνάζουμε εμείς ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν παρατηθεί στην τύχη τους, με μηδενισμό ουσιαστικά των εξοπλιστικών τους κονδυλίων, το χάνει.