USN: Έπασχε η ναυτική εκπαίδευση οπότε και “στούκαραν” δύο πλοία

Είναι άγνωστο εάν η πρώτη εντύπωση στους κύκλους του αμερικανικού Ναυτικού (USN / US Navy) που ασχολούνται με τη διερεύνηση των δυο τελευταίων περιστατικών με τη σύγκρουση αντιτορπιλικών κατευθυνομένων πυραύλων στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού με εμπορικά πλοία, των USS Fitzgerald και USS John McCain, με αποτέλεσμα τον θάνατο 17 ναυτών, ταυτίζεται με τις διαπιστώσεις του Κυβερνητικού Γραφείου Λογοδοσίας (GAO: Government Accountability Office), που εντοπίζει σοβαρή ολιγωρία στα ζητήματα εκπαίδευσης.

Όπως μάλιστα προκύπτει, όλα τα αμερικανικά πολεμικά πλοία παρουσιάζουν προβλήματα με ληγμένα πιστοποιητικά, απλά στην περίπτωση των πλοίων αυτών, οι «επιδόσεις» του είναι απλώς χειρότερες από τον μέσο όρο που ισχύει στο US Navy. Είναι προφανές ότι ο τρομακτικός φόρτος εργασίας και η συνεχής επιχειρησιακή ανάπτυξη ανά την υφήλιο, σε συνδυασμό με τους περιορισμούς στον προϋπολογισμό που επέβαλαν οι αυτόματες περικοπές επί Μπάρακ Ομπάμα, το περίφημο «sequestration», έχουν επιπτώσεις.

Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα που έκανε το GAO αποκαλύπτεται ότι τα 2/3 των εκπαιδευτικών πιστοποιήσεων για τα 11 πλοία του USN τα οποία σταθμεύουν στην Ιαπωνία έχουν λήξει το τελευταίο πεντάμηνο. Το αμερικανικό Ναυτικό φαίνεται πως γνωρίζει την κατάσταση, καθώς πέραν της απομάκρυνση του διοικητή του Στόλου της περιοχής (7ος Στόλος), προβαίνουν σε συνολική επανεξέταση της διαδικασίας που αφορά στην εκπαίδευση, τη συντήρηση και τέλος την ανάπτυξη των μονάδων επιφανείας στο εξωτερικό.

Ωστόσο, επισήμως το αμερικανικό Ναυτικό διαρρέει, ότι τα συμπεράσματα του GAO (παίζει πάντα τον ρόλο του «κακού» στα θέματα που εμπλέκεται…) είναι αμφισβητούμενα, καθώς αφορούν πιστοποιήσεις που αφορούν πολεμικές επιχειρήσεις και όχι τις πιστοποιήσεις που αφορούν τις καθημερινές δραστηριότητες των πολεμικών πλοίων, ενώ στο GAO ερεύνησαν τις μισές από τις 22 πιστοποιήσεις.

Πέραν των αντανακλαστικών «αυτοσυντήρησης» καθώς βρίσκεται σε δύσκολη θέση το USN δείχνει να κατανοεί το πρόβλημα, καθώς ανώτατα στελέχη αναφέρουν ότι ενδεχομένως ο Κλάδος να ζητά πολλά από τους ναύτες, με αποτέλεσμα να επέρχεται κόπωση, η οποία με τη σειρά της οδηγεί σε ατυχήματα και δυστυχήματα…