Ιαπωνική επίθεση στη Μέση Α.νατολή για την προώθηση των C-2 & P-1

Η ιαπωνική εταιρία Kawasaki Heavy Industries θα ξεκινήσει την προώθηση του βαρέως μεταφορικού αεροσκάφους C-2 σε μεσανατολικές αγορές, όπως αυτή των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ), στο πλαίσιο του στόχου του ιαπωνικού Άμυνας για τη διείσδυση της ιαπωνικής αμυντικής βιομηχανίας στις διεθνείς αγορές.

Εκτός από το αεροσκάφος Kawasaki C-2 που έχει μεταφορική δυνατότητα 30 τόνων και επιχειρησιακή εμβέλεια 5.600 χιλιομέτρων, άξονας της προσπάθειας διείσδυσης θα είναι και το αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας (ΑΦΝΣ) τύπου P-1 (MPA: maritime patrol aircraft), το οποίο έκανε φέτος το διεθνές ντεμπούτο του στο αεροπορικό σόου του Παρισιού στο Μπουρζέ.

Τα ΗΑΕ φέρονται να έχουν δείξει ενδιαφέρον για το ιαπωνικό μεταφορικό C-2 το οποίο έχει τιμή μονάδας 173 εκατομμυρίων δολαρίων και η κατασκευάστρια Kawasaki Heavy Industries αναμένεται να το παρουσιάσει τον ερχόμενο μήνα στο αεροπορικό σόου στο Ντουμπάι.

Το C-2 προωθείται από τους Ιάπωνες ως συμπληρωματικό βαρέων μεταφορών στους στόλους των C-130 Hercules, επιχειρώντας να πάρει τη θέση των C-17 της Boeing των οποίων η παραγωγή έχει σταματήσει, διαφημίζοντας κάποια πλεονεκτήματα σε σχέση με τον ανταγωνισμό του ευρωπαϊκού A400M της Airbus Defence & Space (DS) και του Antonov An-70 της UkroBoronProm.

Το Airbus DS A400M έχει μεταφορική δυνατότητα επίσης 30 τόνων με εμβέλεια 4.500 χιλιομέτρων και 6.400 χιλιομέτρων με βάρος 20 τόνων. Το An-70 που έχει μεταφορική δυνατότητα 35 τόνων και εμβέλεια 5.100 δε βρίσκεται σε παραγωγή.

Η ουκρανική εταιρία UkroBoronProm ευελπιστεί να ξεκινήσει την παραγωγή στο πλαίσιο του προγράμματος Antonov An-77. Τέλος, το ρωσικό Ilyushin Il-76MD-90A έχει μεταφορική ικανότητα 52 τόνων με επιχειρησιακή εμβέλεια 5.000 χιλιομέτρων.