Γιατί δεν βάζουν οι Τούρκοι ραντάρ AESA στα δικά του F-16… οέο;

Είναι μια από τις πολλές ερωτήσεις που έχουμε δεχτεί τις τελευταίες μέρες είναι και η ερώτηση του τι θα συμβεί αν η Τουρκία αποφασίσει να τοποθετήσει ραντάρ AESA στα δικά της F-16. Θα πρέπει να εξηγήσουμε γιατί κάτι τέτοιο είναι δύσκολο, όπως και το ότι το σωστό ερώτημα είναι «γιατί η Τουρκία δεν εκσυγχρονίζει τα F-16 της σε επίπεδο F-16V».

ΠΗΓΗ: ΠΤΗΣΗ & ΔΙΑΣΤΗΜΑ

Τα τουρκικά F-16 ξεκίνησαν το 2005 την υλοποίηση ενός φιλόδοξου προγράμματος εκσυγχρονισμού, με βάση το πρόγραμμα Common Configuration Implementation Program (CCIP). Έτσι, τα τουρκικά F-16C/D εκσυγχρονίστηκαν στο επίπεδο F-16C/D Block 50+Adv, αν και τα περισσότερα δεν μπορούν να δεχτούν CFT όπως τα καινούργια F-16C/D Block 50/52+/+Adv (για παράδειγμα όπως τα ελληνικά F-16 Block 52+/52+Adv).

Με το πρόγραμμα αυτό τα τουρκικά αεροσκάφη απέκτησαν ραντάρ APG-68(V)9, έγχρωμες διπλές οθόνες, υπολογιστές MMC, σκοπευτικό επί κράνους Joint Helmet-Mounted Cueing System, Link 16 , εξελιγμένο IFF, νέα συστήματα ναυτιλίας κοκ. Τα αεροσκάφη δεν αναβαθμίστηκαν δομικά.

Το πρόγραμμα αφορούσε 117+100 αεροσκάφη, και υπολογίζεται ότι μπορεί να έφτασε και τα 4 δις δολάρια σε κόστος. Με αυτό τον τρόπο όμως η Τουρκία ομογενοποίησε τον στόλο της, και δημιούργησε μια εξαιρετικά ικανή και προηγμένη δύναμη μαχητικών. Αντίστοιχα μπορούν να θεωρηθούν μόνο τα ελληνικά F-16C/D Block 52+Adv.

Σημειώνουμε πως η Τουρκία δεν έχει διθέσια missionized αεροσκάφη (όπως η Ελλάδα ή το Ισραήλ). Το τουρκικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού ολοκληρώθηκε το 2015, αλλά τελικά οι Τούρκοι αποφάσισαν να εκσυγχρονίσουν δομικά και τα εναπομείναντα 35 F-16 Block 30 που έχουν σε υπηρεσία.

Θεωρητικά, το AN/APG-83 SABR μπορεί να τοποθετηθεί σχετικά γρήγορα και χωρίς πολλές αλλαγές στα υπάρχοντα τουρκικά αεροσκάφη. Αυτό όμως δεν θα τα μετέτρεπε σε F-16V, γιατί όσο κι αν φαίνεται περίεργο, η καρδιά του εκσυγχρονισμού είναι ο υπολογιστής MMC, ο οποίος προηγείται τεχνολογικά από το F-16C/D Block 50+ Adv κατά τουλάχιστον μια δεκαετία (είναι ασύγκριτα καλύτερος).

Επίσης, θα πρέπει να τοποθετηθεί και η κεντρική οθόνη 6Χ8 προκειμένου να δίνονται καλύτερα οι πληροφορίες στον χειριστή και να αξιοποιείται το fusion που προσφέρει ο προηγμένος υπολογιστής. Making long story short, για να έχει αξία μια επένδυση στο AN/APG-83 SABR, και να γίνει ο εκσυγχρονισμός πλήρης και τα τουρκικά εφάμιλλα των ελληνικών, οι Τούρκοι θα πρέπει να επιλέξουν την συνολική αναβάθμιση σε F-16V… ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ