COSCO: Τρία εκατ. κοντέινερ ετησίως στο λιμάνι του Πειραιά!

Αποστολή με email Αποστολή με email |
Print Friendly Print Get a PDF version of this webpage PDF

Ένα εξαιρετικής σημασία και ενδιαφέροντος ρεπορτάζ φιλοξενεί η εφημερίδα «ΗΜΕΡΗΣΙΑ» η οποία αναφέρεται στο τι περιμένει η ελληνική οικονομία από τη δραστηριοποίηση των Κινέζων της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά.

Ρεπορτάζ : Αγγελική Καλλή (εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ)

Σε λιγότερο από έναν χρόνο η Cosco είναι αποφασισμένη να έχει τριπλασιάσει τον όγκο των φορτίων που θα διακινεί από το λιμάνι του Πειραιά, διαβεβαίωσε ο πρόεδρος του κινεζικού ομίλου Wei Jiafu τον υφυπουργό Εξωτερικών…

Δημήτρη Κούρκουλα, ο οποίος βρίσκεται αυτές τις μέρες στην Κίνα με στόχο την προσέλκυση επενδύσεων. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Εξωτερικών, ο κινεζικός όμιλος ο οποίος διακινεί σήμερα φορτία σε 1.600 λιμάνια, έχει θέσει ως στόχο να αναβαθμίσει σημαντικά τον Πειραιά, μετατρέποντάς τον όχι απλά σε ένα διαμετακομιστικό κόμβο αλλά σε περιφερειακό κέντρο διανομής.

Το Καλοκαίρι του 2013 η Cosco υπολογίζει ότι θα είναι σε θέση να διακινεί περί τα 3 εκατ. κοντέινερ από το ΣΕΜΠΟ στο Νέο Ικόνιο. Σε σχέση με τον 2011, σήμερα οι Κινέζοι έχουν αυξήσει κατά 88% τη διακίνηση φορτίων από την Ελλάδα προς τις αγορές της Ευρώπης,, της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου, ενώ ο Πειραιάς είναι εδώ και καιρό το μεγαλύτερο λιμάνι τους στην Ευρώπη, υπερσκελίζοντας τόσο τη Νάπολη όσο και την Αμβέρσα.

Κέντρα διανομής

Η ριζική αλλαγή του προφίλ του Πειραιά θα συνοδευτεί από την κατασκευή νέων υποδομών που θα χρησιμοποιηθούν ως αποθήκες των διακινούμενων φορτίων.

Στελέχη της Cosco στην Ελλάδα επισήμαιναν στην «Η» ότι ένα σημαντικό επόμενο βήμα, το οποίο θεωρείται πλέον άκρως ρεαλιστικό, είναι διεθνείς εταιρείες που θα διακινούν τα προϊόντα τους μέσω του Πειραιά να αποφασίσουν να εγκαταστήσουν στην περιοχή τα κέντρα διανομής τους. Αυτό θα δημιουργήσει εκατοντάδες θέσεις εργασίας για ένα μεγάλο φάσμα επαγγελμάτων. Μάλιστα, τα ίδια στελέχη σημείωναν ότι μετά το βήμα που έγινε με τα φορτία της HP, βρίσκονται σε συνεχείς συνομιλίες και με άλλους πελάτες τους, αναλύοντας τα πλεονεκτήματα της θέσης του Εμπορευματικού Σταθμού στον Πειραιά.

Ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του ελληνικού λιμένα σήμερα είναι ότι βρίσκεται πιο κοντά στις αγορές-στόχους, κάτι που σε συνδυασμό με τη λειτουργία της σιδηροδρομικής του σύνδεσης αποφέρει μεγάλη εξοικονόμηση σε καύσιμα για τα πλοία. Μάλιστα, στελέχη της Cosco δεν έχουν αποκλείσει το γεγονός να ενδιαφερθούν για την απόκτηση και της προβλήτας Ι του ΟΛΠ εφόσον η κυβέρνηση αποφασίσει να την παραχωρήσει σε ιδιώτη. Πάντως, ο κινεζικός όμιλος έχει προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ στον Πειραιά, η οποία πρόκειται για μία επένδυση της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ με την ολοκλήρωσή της.

Όπως δήλωσε ο κ. Κούρκουλας στο ΑΠΕ, η Cosco ψηφίζει Πειραιά, ενώ ο πρόεδρός της Wei Jiafu, τόνισε ότι θεωρεί βασικό στοιχείο της επιτυχίας της επένδυσης της Cosco στην Ελλάδα ότι έχουν διασφαλιστεί οι εργασιακές σχέσεις στη βάση του αμοιβαίου σεβασμού και της υπευθυνότητας μεταξύ της εργοδοσίας και των εργαζομένων.

Εφοπλισμός

Στις επαφές του υφυπουργού Εξωτερικών στην Κίνα τονίστηκε ότι η ναυτιλία είναι ο ισχυρός κρίκος στις σχέσεις της με την Ελλάδα, καθώς οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν διαθέσει πολλά δισ. δολ. για την κατασκευή πλοίων τους στα κινεζικά ναυπηγεία. Υπολογίζεται ότι από το 2000 έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα 857 πλοία ελληνικών συμφερόντων μέσης αξίας 50 εκατ. δολ. το καθένα.