Ελαφρύ μαχητικό α/φ …ένα μικρό MiG-29 θα αναπτύξει η Ουκρανία!

Print Friendly Print Get a PDF version of this webpage PDF

Τα σχέδια της ουκρανικής αεροναυπηγικής βιομηχανίας να αναπτύξει και να κατασκευάσει ελαφρύ μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων με στόχο την απεξάρτηση από το «σοβιετικό παρελθόν» ανακοίνωσε ο πρόεδρος της χώρας Πέτρο Ποροσένκο.

Το αεροσκάφος που θα είναι δικινητήριο, θα «χτιστεί» γύρω από τον κινητήρα AI-322F της Ivchenko-Progress/Motor Sich, στις εγκαταστάσεις της οποίας -στη Νότια Ουκρανία- έγιναν οι ανακοινώσεις, κατά τη διάρκεια προεδρικής επίσκεψης και του έχει ήδη δοθεί το όνομα Legkiy Boiviy Litak (LBL) που σημαίνει «ελαφρύ μαχητικό αεροσκάφος».

Η Ουκρανία σκοπεύει να κεφαλαιοποιήσει το γεγονός ότι ανήκει στη μικρή – πενταμελή – ομάδα κρατών που έχουν τη δυνατότητα να σχεδιάζουν αεροκινητήρες, προχωρώντας και στο επόμενο βήμα, με την κατασκευή μαχητικού που θα θυμίζει ρωσικό μαχητικό, αλλά δεν θα είναι κατ’ ουσίαν…

Τα πρώτα στοιχεία που προκύπτουν από το ρεπορτάζ του έγκυρου οργανισμού αμυντικών πληροφοριών IHS Jane’s, αναφέρουν ότι τα ηλεκτρονικά του αεροσκάφους το οποίο θα θυμίζει περισσότερο τα MiG-29 στη σχεδίαση, θα αποτελούν μίξη ουκρανικών και δυτικών συστημάτων.


Αναλυτές εκτιμούν, ότι το ουκρανικό αεροσκάφος αν και θα μοιάζει με MiG-29 δεν θα είναι τόσο μεγάλο σε μέγεθος, με τους Ουκρανούς να επιχειρούν μια εντελώς νέα προσέγγιση στο αεροπορικό τους οπλοστάσιο και με το βλέμμα πάντα στραμμένο στην κύρια απειλή που είναι η Ρωσία.

Λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι τα χαρακτηριστικά και οι επιδόσεις του ουκρανικού κινητήρα είναι παρόμοια με αυτά του Honeywell/ITEC F125-70 που είναι εγκατεστημένοι στα μαχητικά Ching Kuo F-CK-1A της Ταϊβάν, οι ίδιοι αναλυτές μπαίνουν στον πειρασμό να εικάσουν κάποια από τα χαρακτηριστικά του ουκρανικού μαχητικού αεροσκάφους!

Εν ολίγοις, κάνουν λόγο για εμβέλεια – πτητική αυτονομία 1.100 χιλιομέτρων και μέγιστη ταχύτητα 1,8 Mach, αν και η σύγχρονη τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα βελτιώσεων, εάν ο ενδιαφερόμενος έχει πρόσβαση σε αυτήν και στην περίπτωση της Ουκρανίας, η άμυνα της οποίας σχετίζεται με τη νέα υπό ανάδυση αρχιτεκτονική ασφαλείας της Ευρώπης, εάν τα πράγματα συνεχίσουν στη σημερινή ψυχροπολεμική λογική στις σχέσεις ΗΠΑ-Ρωσίας, είναι σφόδρα πιθανόν να έχει…

Ωστόσο, η εμπειρία αποδεικνύει ότι η πράξη είναι πού πιο περίπλοκη από τη θεωρία, οπότε τίποτα δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο εάν πρώτα δεν αποτελεί είδηση. Επίσης, επειδή οι Ουκρανοί θέλουν να διαθέτουν ένα αεροσκάφος το οποίο θα προωθούν στη διεθνή αγορά για εξαγωγές, η ενσωμάτωση δυτικών συστημάτων ναι μεν θα μειώσει τον χρόνο ανάπτυξης του τελικού προϊόντος, θα μεγαλώσει όμως το κόστος του, αλλά και την εξάρτηση από τους προμηθευτές να εγκρίνουν την όποια εξαγωγική πρόταση.