Παραγγελία-κολοσσός στα σκαριά για την Aegean… ασχολείται κανείς;

Η Aegean Airlines σχεδιάζει να παραγγείλει τουλάχιστον 50 καινούργια αεροσκάφη μέσα στις επόμενες τρεις ή τέσσερις εβδομάδες, ανέφερε σε συνέντευξή του στο Bloomberg ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean κ. Δημήτριος Γερογιάννης.

ΠΗΓΗ: http://www.mononews.gr

Όπως είπε ο CEO της εταιρείας, η Aegean, που έχει ήδη διπλασιάσει τον στόλο της από το 2013 και μετά, θα επιλέξει μεταξύ των τελευταίων μοντέλων, Airbus SE A320neo και Boeing Co. 737 Max. «Πλέον διανύουμε το τελευταίο μίλι της διαδικασίας, πραγματικά τις τελευταίες ημέρες», δήλωσε ο κ. Γερογιάννης στο Aviation Club στο Λονδίνο.

Σύμφωνα, πάντα, με τον CEO της Aegean, τα αεροσκάφη, τα οποία θα παραδοθούν την περίοδο 2020 – 2024, αφενός μεν θα αντικαταστήσουν τον στόλο των παλαιοτέρων Airbus, αφετέρου θα αυξήσουν τη δυναμικότητα της Aegean ώστε να μπορεί να επεκταθεί.

Η Aegean ανέφερε ότι, μέχρι το 2023, θα χρειαστεί, πιθανότατα, 75 αεροσκάφη, μεταξύ των οποίων και αεροσκάφη για τη σύνδεση της Αθήνας με άλλους προορισμούς εσωτερικού.

Ένα A320neo στη βασική του έκδοση κοστίζει, όπως αναφέρει το Bloomberg, 110,6 εκατ. δολάρια, που σημαίνει ότι η Aegean προγραμματίζει να δαπανήσει τουλάχιστον 5,5 δισ. δολάρια.

Παρ’ όλο που ο αερομεταφορέας έχει σήμερα μόνο τέσσερα ιδιόκτητα Airbus και τα υπόλοιπα με leasing, η αναλογία ιδιόκτητων προς μισθωμένων αεροσκαφών ενδέχεται να αυξηθεί με τον νέο στόλο, ανέφερε επίσης ο κ. Γερογιάννης. Επιπλέον, η εταιρεία είναι πιθανό να παραλάβει περισσότερα μεγαλύτερα αεροσκάφη για να επιτύχει τους στόχους ανάπτυξής της.

Τέλος, όπως είπε ο CEO της Aegean, η εταιρεία δεν σχεδιάζει να εισέλθει άμεσα στην αγορά μεγάλων αποστάσεων, καλύπτοντας τα δρομολόγια που εξυπηρετούσε κάποτε η Ολυμπιακή, αν και είναι κάτι που μπορεί να εξετάσει την επόμενη δεκαετία.

ΣΧΟΛΙΟ DEFENCE POINT.GR: Αλήθεια, έχουμε γίνει τόσο «large» και ένα τέτοιο θέμα δεν έχει λάβει στην ειδησεογραφία τη σημασία που θα του ταίριαζε; Συνειδητοποιούμε το μέγεθος του κονδυλίου που θα δοθεί από την ελληνική εταιρία είτε προς την Ευρώπη είτε προς τις Ηνωμένες Πολιτείες;

Με δεδομένο τον τρομακτικό παγκόσμιο ανταγωνισμό ανάμεσα στην ευρωπαϊκή Airbus και την αμερικανική Boeing, σκέφτηκε κανείς να προσεγγιστεί η διοίκηση της εταιρίας και να υπάρξει ένα ελάχιστο συνεννόησης, διότι το θέμα ξεφεύγει από τα συνήθη, τουλάχιστον όσον αφορά μια γεωπολιτική οντότητα του μικρού μεγέθους αλλά της διόλου ευκαταφρόντης σημασιας όπως η Ελλάδα και μάλιστα στην τρέχουσα συγκυρία.

Κάνουμε λάθος ότι το όλο θέμα θα μπορούσε να ειδωθεί ως περιφερειακή προβολή «μαλακής ισχύος» (soft power) που θα ενδιέφερε αρκετούς, καθώς στο πρώτο επίπεδο τέτοιες αποστολές αναλαμβάνονται και – αν όχι κυρίως – από «υποκατασκευαστές» (subcontractors);