Νικήτας Κακλαμάνης: Μητρόπολη Αθηνών ο Αγ. Παντελεήμονας!

Με άρθρο του στο «defence-point.gr» o υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων Νικήτας Κακλαμάνης υπογραμμίζει τη βασική προτεραιότητα του Συνδυασμού «Αθήνα Πόλη της Ζωής μας», η οποία δεν είναι άλλη από την ασφάλεια και την σιγουριά που θα πρέπει να απολαμβάνουν οι δημότες αλλά και οι επισκέπτες του πλέον ιστορικού δήμου της χώρας μας.

Όπως αναφέρεται στο σύντομο αυτό σημείωμα για να υπάρξει οικονομική ανάπτυξη, περιβαλλοντολογική προστασία αλλά και κοινωνική αλληλεγγύη το πρωτεύον ζητούμενο είναι η ασφάλεια, αφού χωρίς αυτή δεν μπορεί να δομηθεί τίποτα από τα υπόλοιπα.

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι ο Συνδυασμός του κ. Κακλαμάνη έχει δομήσει την έννοια της ασφάλειας μέσα από ένα ευρύτερο πλαίσιο δράσεων οι οποίες δημιουργούν ένα δίχτυ προστασίας για τον δημότη, την περιουσία του αλλά και το περιβάλλον.

Η τοποθέτηση του κ. Κακλαμάνη έχει ως εξής:

Η «Ανεξαρτησία» του πρώτου Δήμου της χώρας, του Δήμου Αθηναίων περνάει μέσα από τα τέσσερα μεγάλα «Α» του προγράμματός μας, όπως αυτά τα παρουσιάσαμε πριν από λίγες ημέρες σε ειδική εκδήλωση στο Δημαρχείο του Δήμου Αθηναίων με την οποία κάναμε κοινωνούς του οράματός μας για την Αθήνα τους συμπολίτες μας.

Τα «4Α της Αθήνας» έχουν να κάνουν με την εκπόνηση πολιτικών για την «Ασφάλεια», την «Αλληλεγγύη», την «Ανάπτυξη» και την «Αξιοπιστία». Οι συγκεκριμένες απλές αυτές λέξεις εμπεριέχουν ένα μεγάλο εύρος πολιτικών σχεδιασμένων και κοστολογημένων με τρόπο ώστε να εμπεδώσουν στον κάθε συμπολίτη μας το αίσθημα που η κάθε μία από αυτές περικλείει.

Για μία αναλυτική ενημέρωση για το πρόγραμμά μας οι συμπολίτες μας μπορούν να ανατρέξουν στον ιστοχώρο του Συνδυασμού μας «Αθήνα Πόλη της Ζωής Μας» (http://athina-poli-zois.gr/). Στο συγκεκριμένο σύντομο σημείωμα θα επικεντρώσουμε την προσοχή μας στο πρώτο από τα τέσσερα αυτά σημαντικά «Α» που έχει να κάνει με την ασφάλεια.

Το αγαθό αλλά και δικαίωμα στην ασφάλεια ο Συνδυασμός μας το αντιλαμβάνεται τόσο με την στενή όσο και με την ευρεία του έννοια. Με άλλα λόγια για εμάς «ασφάλεια» σημαίνει την:

(Α) Εφαρμογή σχεδίων προστασίας των συμπολιτών μας

Σκοπός είναι να αυξήσουμε το γενικό αίσθημα ότι ο τόπος μας δεν θα είναι πλέον ένα «ξέφραγο αμπέλι» – όπως ακριβώς κατάντησε τα τελευταία τριάμισι χρόνια – απέναντι στο έγκλημα, την οικονομική κρίση, τις φυσικές καταστροφές και την λαθρομετανάστευση.

Για τον συγκεκριμένο σκοπό διεκδικούμε την δημιουργία τμήματος δημοτικής αστυνομίας στο πλαίσιο της ΕΛΑΣ, ενεργοποιούμε κοινωνικές επιχειρήσεις ανέργων για εποπτεία σχολείων, παιδικών χαρών, πάρκων κ.λπ., επαναλειτουργούμε το Παρατηρητήριο για την καταγραφή και προβολή του τι συμβαίνει κάθε στιγμή στην πόλη, ενώ ενεργοποιούμε ολοκληρωμένα σχέδια προστασίας της πόλης και των κατοίκων της από φυσικές καταστροφές (καύσωνα, ψύχος, πλημμύρες, πυρκαγιές και σεισμούς).

(Β) Αναβαθμίζουμε το περιβάλλον και την αισθητική της πόλης και των γειτονιών της

Καθαριότητα-ανακύκλωση, καλύτερο και περισσότερο πράσινο, ο Μεγάλος Περίπατος και οι περίπατοι των γειτονιών, οι πράσινες και προσβάσιμες διαδρομές, αλλαγή της εμφάνισης κτιρίων και περιπτέρων με το πρόγραμμα «Πρόσοψη», εξοικονόμηση ενέργειας παντού, μεταφορές φιλικές στο περιβάλλον, φροντίδα και αγάπη για τα ζώα.

(Γ) Κάνουμε τον πολιτισμό στοιχείο της ζωής μας κάθε μέρα

Ενεργοποίηση προς την κατεύθυνση επαναπατρισμού των πολιτιστικών θησαυρών μας, καθιέρωση νέων θεσμών πολιτισμού, φυτώρια εκπαίδευσης και απασχόλησης καλλιτεχνών, έξυπνες εφαρμογές ξενάγησης και ειδική μέριμνα για τους ΑμΕΑ.

(Δ) Αξιοποιούμε πολεοδομικά εργαλεία

Αναπλάσεις περιοχών της Αθήνας με ολοκληρωμένα σχέδια βιώσιμης αστικής ανάπτυξης, ρυθμίσεις και κίνητρα για επανακατοίκιση και επαναλειτουργία άδειων κτιρίων και καταστημάτων, ρυθμίσεις για τις χρήσεις γης σε όλη την πόλη, δίκτυα πρασίνου, αφετηρίες, πάρκινγκ, χώροι αναμονής ταξί κ.λπ.

Μέσα από τις τέσσερις αυτές θεματικές οι οποίες εμπεριέχουν μία σειρά δράσεων επιτυγχάνουμε το ποιοτικό αποτέλεσμα το οποίο είναι το ζητούμενο από κάθε Αθηναίο και Αθηναία από κάθε Έλληνα και Ελληνίδα. Η πόλη μας γίνεται ασφαλής αφού υπάρχει η απαιτούμενη «έγκαιρη προειδοποίηση», η «πρόληψη», εάν χρειαστεί η «άμεση επέμβαση» και τελικά η «αποκατάσταση» της τάξης και η προστασία της ζωής και της περιουσίας των πολιτών.

Η προστασία του περιβάλλοντος και η αναβάθμιση περιοχών, η ανάπτυξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς αλλά και η «επανακατοίκηση» και «επαναλειτουργία» των γειτονιών και των καταστημάτων μας θα συνεισφέρει άμεσα και γρήγορα στην μείωση και τελική εξάλειψη των εστιών παραβατικότητας, αφού η φροντίδα των κτιρίων, το περισσότερο πράσινο, οι προσβάσιμες γειτονιές και διαδρομές και η αύξηση της τουριστικής κίνησης εξορισμού θα αυξήσουν την «κίνηση» και την «ζωή» ενώ θα εξαφανίσουν την «εγκατάλειψη», την «γκετοποίηση» και το «σκοτάδι».

Με βάση όλα τα παραπάνω και με όρους Διεθνών Σχέσεων, αφού μιλάμε για «ασφάλεια» και το σημείωμα αυτό φιλοξενείται από ένα εξιδανικευμένο σε ανάλογα θέματα ιστοχώρο, θα μπορούσαμε να πούμε πως το πρόγραμμά μας εμπεριέχει και τις δύο μορφές ισχύος της «σκληρής» όπως αυτή περιγράφηκε με την δράση (Α) και της «ήπιας» όπως περιγράφηκε με τις δράσεις (Β), (Γ) και (Δ).

Στη σημείο αυτό θα πρέπει να προχωρήσουμε σε τέσσερις διευκρινίσεις αναφορικά με κάποια πολύ σημαντικά θέματα τα οποία απασχολούν του συμπολίτες μας και έχουν τύχει θύματα άκρατου λαϊκισμού και πολιτικού οπορτουνισμού:

Πρώτον, η αστυνόμευση των γειτονιών μας έπεσε δυστυχώς θύμα της οικονομικής κρίσης και των μνημονικακών υποχρεώσεων της χώρας μας. Η βέλτιστη και εφικτή υπό τις παρούσες συνθήκες λύση είναι αυτή που προτείνουμε, με την συμπλήρωση ότι στο πρόγραμμά μας έχουμε προβλέψει και τρόπους για την επιπλέον υποστήριξη του προσωπικού που θα είναι εντεταλμένο στην αστυνόμευση του Δήμου μας.

Δεύτερον, η λύση του μεταναστευτικού προβλήματος της χώρας έχει να κάνει με το θέμα της αστυνόμευσης των συνόρων και τις «εισροές» και «εκροές» των μεταναστευτικών ρευμάτων κάτι το οποίο εμείς θα διεκδικήσουμε με κάθε μέσο και επιτακτικά από την κεντρική κυβέρνηση αλλά και όπως μπορούμε από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τρίτον, η Εκκλησία στο πρόγραμμά μας έχει κομβικό ρόλο, ειδικά στην αντιμετώπιση των αδυνάτων και των θυμάτων της κρίσης, ενώ πρότασή μας είναι ότι μέχρι την αποπεράτωση των έργων στον Μητροπολιτικό Ναό, η «Μεγάλη Εκκλησία» της Πόλης μας αλλά και της χώρας να γίνει ο Άγιος Παντελεήμονας.

Τέταρτον, στο θέμα του Τζαμιού στην Αθήνα, ο Συνδυασμός μας είναι κάθετος και ξεκάθαρος προς κάθε κατεύθυνση: Τζαμί – δηλαδή χώρος λατρείας των πιστών – ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΕΜΕΝΟΣ – δηλαδή χώρος προπαγάνδας του πολιτικού και πολλές φορές φονταμενταλιστικού Ισλάμ – μπορεί να γίνει σε οικόπεδο του Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ) στην περιοχή του Σχιστού, με πρόβλεψη δημιουργίας και μουσουλμανικού νεκροταφείου – κάτι το οποίο αποτελεί προτεραιότητα για τους μουσουλμάνους συμπολίτες μας. Να σημειωθεί ότι η λύση αυτή ήταν δρομολογημένη από την προηγούμενη θητεία μας στον Δήμο.

Τζαμί στον ιστορικό και αστικό ιστό της πόλης ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ να γίνει. Η περιοχή του Βοτανικού για ιστορικούς, πολιτιστικούς, περιβαλλοντολογικούς και πρακτικούς λόγους δεν ενδείκνυται σε καμία περίπτωση. Ένα παράδειγμα θα κάνει το επιχείρημα κατανοητό: Η ευρύτερη περιοχή στην οποία προορίζεται να γίνει το Τζαμί θα φιλοξενήσει το γήπεδο της ομάδας της πόλης μας, του Παναθηναϊκού. Κάθε λογικά σκεπτόμενος άνθρωπος μπορεί να αντιληφθεί τα προβλήματα που θα μπορούσαν να δημιουργηθούν από μία τέτοια συνύπαρξη.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι η διενέργεια δημοψηφίσματος σε ένα τέτοιο θέμα είναι άκρως επικίνδυνη από εθνικής άποψης αφού στην ουσία δίνουμε λαβή στην Τουρκία να το χρησιμοποιήσει ως δικαιολογία και να λειτουργήσει με τον ίδιο τρόπο για την μετατροπή – για παράδειγμα – της Αγίας Σοφίας σε Τζαμί. Η προσπάθεια σύνδεσης των ελληνοτουρκικών διαφορών ειδικά σε ότι έχει να κάνει με το Οικουμενικό Πατριαρχείο με θέματα της μουσουλμανικής κοινότητας των Αθηνών (η οποία ουδεμία σχέση έχει με τη γείτονα) είναι γνωστή τουλάχιστον από το 2010, κατά συνέπεια σε τέτοια θέματα πρέπει να είμαστε πολύ προσεχτικοί.

Φίλοι και φίλες, μέσα στο πλαίσιο του εφικτού και πάντα με γνώμονα το συμφέρον των συμπολιτών μας ο Συνδυασμός μας καλεί όλους μας να τολμήσουμε να σχεδιάσουμε το μέλλον μας, να τολμήσουμε ξανά μεγάλα όνειρα… και να πάρουμε την πόλη στα χέρια μας.»